کد خبر : 1858451 | 19 آذر 1401 ساعت 19:27 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

چه بر سر فوتبال مشهد آورده‌اند؟

حاتمی: حسرتی ندارم، اما همچنان می‌خواهم بازی کنم

فرزاد حاتمی که به دلایل عجیبی نیم فصل امسال را بدون تیم مانده، می‌گوید نباید شرایط طوری باشد که به هر کس از راه رسید تیم بدهند.

حاتمی: حسرتی ندارم، اما همچنان می‌خواهم بازی کنم

به گزارش"ورزش سه"، ناکامی تیم ملی در جام جهانی علیرغم مطلوب بودن شرایط صعود از مرحله گروهی علامت سوالی است که کماکان اهالی فوتبال برای رسیدن به پاسخ آن بحث می‌کنند. فرزاد حاتمی که سابقه بازی در تیم‌های بزرگ باشگاهی مانند استقلال، پرسپولیس و تراکتور را دارد و حضور در تیم ملی را نیز تجربه کرده است، در خصوص عملکرد شاگردان کی‌روش در جام جهانی 2022 به خبرنگار ما گفت: ببینید تیم ملی جلوی انگلیس واقعا بد بازی کرد و در عین حال هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد تیمی که در یک بازی 6 گل دریافت کرده بتواند بازی بعدی را آنقدر خوب بازی کند و برنده شود. این نشان از پتانسیل بالای بازیکنان ما دارد. حقیقت این است که من به خاطر عدم تمرکز بازیکنان از این تیم ملی هیچ توقعی نداشتم و علت ناکامی تیم را در همین قضیه می بینم.

او در همین باره افزود: در نظر داشته باشید که عدم تمرکز خواه ناخواه روی کیفیت کار بازیکنان اثر منفی می‌گذارد. قطعا تیمی که می‌خواهد در جام جهانی موفق باشد باید هیچ دغدغه ای نداشته باشد و از بازیکن و مربی آن حمایت همه جانبه صورت گیرد. به همین دلایل من حتی امید به گرفتن یک امتیاز هم نداشتم و وقتی ولز را بردیم به همه اطرافیان گفتم که با توجه به شرایط موجود تیم ملی شاهکار کرده است.

حاتمی درباره وضعیت فعلی خودش گفت: ابتدای فصل از ساپیا جدا شدم تا به امید وحدت خراسان بروم اما پنجره نقل و انتقالات این تیم به دلیل بدهی بسته بود و انتقالم نهایی نشد. چند پیشنهاد لیگ یکی داشتم اما به خاطر خانواده‌ام اولویت من حضور در تهران است و حالا منتظرم نقل و انتقالات نیم فصل از راه برسد و ببینم چه می‌شود.

این بازیکن فوتبال در همین راستا خاطر نشان کرد: متاسفانه افرادی به این عرصه وارد می‌شوند که شاید در کوچه و محله خودشان هم کسی به آنها تیم ندهد، ولی می‌بینیم که چگونه یک تیم لیگ یکی را به آنها می‌دهند و در نهایت چه اتفاقاتی رقم می‌خورد. الان جوانان مشهد به چه امید و انگیزه ای باید فوتبال بازی کنند؟ آیا جز این است که باید برای تیم شهر و استان خود بجنگند؟ ولی وقتی آنها دیگر یک نماینده هم در این فوتبال ندارد تکلیفشان چیست؟ واقعا نمی‌دانم چه بر سر فوتبال مشهد آمده است.

حاتمی که سابقه خوبی در فوتبال باشگاهی ایران دارد، در پاسخ به سوالی مبنی بر حسرت‌های فوتبالی‌اش، توضیح داد: من هیچ چیزی به عنوان حسرت فوتبالی در خودم نمی بینم. در تیم های بزرگی بازی کرده ام و اگر می‌خواستم دنبال یکسری مسائل باشم قطعا جایگاهم این نبود و به خیلی چیزها به راحتی می‌رسیدم. همیشه به اخلاقیات پای بند بودم و هستم و این روال را تا آخرین روز زندگی خودم ادامه می‌دهم. شاید اگر خیلی چیزها را زیر پا گذاشته بودم الان هم در تیم ملی جایگاه داشتم و هم کاپیتان تیم‌های بزرگ بودم.

وی درباره دلایل عدم موفقیت مهاجمان این فصل فوتبال و انتقاداتی که مطرح می‌شود، عنوان کرد: وقتی یک ساختمان می سازید اول از همه باید پی‌ریزی کنید بعد اسکلت و بعد هم ساخت نهایی و ظریف کاری را انجام می‌دهید. قطعا در مراحل اولیه کار اشکالی دیده نمی‌شود اما هرچه به ظریف کاری نزدیک می‌شوید اشکالات ریز هم خودشان را نشان می‌دهند. بحث مهاجم در فوتبال هم دقیقا این شکلی است. چون کار که به هدف نهایی خود نزدیک می‌شود اشکالات جزئی دیده می‌شود و همه انتظار تمام‌کنندگی دارند در نتیجه اشتباهات‌شان بیشتر از سایر بازیکنان به چشم می‌آید. ما در پست‌های دیگر هم مشکل داریم. البته این را هم قبول دارم فوروارد تمام کننده در فوتبال ایران کم داریم.

دیدگاه‌ها