کد خبر : 1858490 | 19 آذر 1401 ساعت 22:37 | 16.4K بازدید | 12 دیدگاه

سبک انتخاب برزیل قدیمی بود؛

کلینزمن: نیمار باید پنالتی اول را می‌زد

ستاره سابق تیم ملی آلمان تاکید کرد شماره ۱۰ تیم ملی برزیل باید اولین ضربه پنالتی مقابل کرواسی را می‌زد.

 کلینزمن: نیمار باید پنالتی اول را می‌زد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال برزیل در حالی شب گذشته شکست غیرمنتظره‌ای در ضربات پنالتی مقابل کرواسی داشت و با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد که نیمار، ستاره سلسائو فرصت زدن پنالتی را به دست نیاورد و پنجمین پنالتی به او و تیمش نرسید!

یورگن کلینزمن، ستاره سابق تیم ملی آلمان در یک گفت‌وگو با اشاره به این اتفاق عنوان کرد: به نظرم باید نیمار به عنوان اولین بازیکن از برزیل پنالتی می‌زد ولی این اتفاق نیفتاد.

روردریگو در دیدار مقابل کرواسی اولین ضربه پنالتی را زد که دومینیک لیواکوویچ به زیبایی آن را دفع کرد و با هدر رفتن چهارمین پنالتی برزیل که به تیرک خورد، سلسائو از جام جهانی ۲۰۲۲ کنار رفت و فرصت زدن پنالتی پنجم هم به نیمار نرسید.

کلینزمن با اشاره به این حرکت برزیلی‌ها و انتخاب نیمار برای آخرین پنالتی گفت: آنها(برزیل) یک روش قدیمی را دنبال کردند و پنالتی پنجم را به نیمار دادند، اما فلسفه فوتبال در سالیان اخیر تغییرات زیادی داشته و همه می‌دانند که ضربه اول، مهم‌ترین است که برزیل کاملا حرکت مخالف را انجام داد.

او یادآور شد: برزیل آخرین ضربه و پنالتی پنجمی را به نیمار داد، در حالی که رودریگو که یک بازیکن جوان است، در زمان ضربه پنالتی اول که خیلی مهم بود، گیج و سردرگم نشان داد و نیمار هم بدون زدن ضربه پنالتی مسابقات را ترک کرد.

با این وجود تیته، سرمربی تیم ملی برزیل پس از پایان مسابقه از تصمیم خود دفاع کرده بود و اعتقاد داشت پنجمین ضربه پنالتی تعیین کننده بود و فشار بیشتری می‌آورد و به همین دلیل چنین انتخابی برابر کرواسی داشته است.

ستاره سابق فوتبال آلمان با این وجود ابراز امیدواری کرد نیمار در جام جهانی ۲۰۲۶ حضور داشته باشد و معتقد است این بازیکن در ۳۴ سالگی هم می‌تواند موفق شود و نباید بازیکنی که ۷۷ گل ملی به ثمر رسانده را نادیده گرفت و شخصا علاقه دارم او جام جهانی را بالای سر ببرد.

دیدگاه‌ها