کد خبر : 1858595 | 20 آذر 1401 ساعت 14:42 | 63.2K بازدید | 42 دیدگاه

بهترین تصاویر - آخرین تقلاهای یک ابرقهرمان

مراکش هم دوست نداشت رونالدو ببازد

هرچقدر هم بزرگ و پیروز و فاتح، شکست سرانجام فرا می‌رسد اما حتی دشمنان کریس رونالدو هم چنین پایانی را برایش آرزو نمی‌کردند.

مراکش هم دوست نداشت رونالدو ببازد

به گزارش "ورزش سه"، خوش‌بین‌ترین هواداران کریستیانو رونالدو هم نمی‌توانند تصور کنند که او در جام جهانی ۲۰۲۶ پای به آمریکا، مکزیک و کانادا بگذارد. در همین جام جهانی تحلیل قوای رونالدو به وضوح مشخص بود و همه امیدوار بودند در این آخرین جام جهانی، همه چیز طور دیگری پیش برود.

1778787

اما ورزشگاه الثمامه به آخرین جایی تبدیل شد که رونالدو بازی در جام جهانی را تجربه می‌کند و مراکش به واپسین شکنجه‌گر کریستیانو. پس جامی که با شیرینی و گل از روی نقطه پنالتی آغاز شده بود، با تلخی و شکست مقابل مراکش خاتمه یافت. درست در زمانی که بعد از برد شش گله مقابل سوییس، موجی از امید در پرتغال به راه افتاده بود تا جام طلایی به دست کریستیانو بالا برود.

1778788

البته نیمکت‌نشینی بعد از ۲۶ بازی رسمی و طرح شایعات همیشگی حول رونالدو، باعث شد تا او دوباره مثل یکی دو سال اخیر در حاشیه فرو برود و دوباره حس روزهای پایانی یک ستاره را به طرفداران فوتبال بدهد. مثل ستاره‌ای که دوره‌اش به پایان رسیده اما انگار خط پایان را نمی‌بیند، تقلا می‌کند و می‌جنگد و دست و پا می‌زند اما در لحظه شروع بازی، محکوم است به تماشای نمایش یک جوان ۲۱ ساله در جای خود؛ این شکنجه اول پیش از شکست مقابل مراکش بود.

1778789

رونالدو اما در ظاهر خود را یک قطعه از پازلی نشان می‌دهد که قرار است در قالب تیم، موفقیت را حاصل کند. بنابراین زمانی که لنز عکاسان، ۲۲ ستاره درون زمین را رها و روی صورتش زوم کرده‌‌اند، به آرامی سرود ملی را زمزمه می‌کند و است روی شانه هم‌تیمی کناری می‌گذارد - این تازه شروع یک روز پرماجراست.

1778792
1778793
1778790

شکار او در لحظه گلی که پرتغال را حذف کرد،  خنده تلخش را نشان می‌دهد. انگار قرار نیست اوضاع آنطور که همیشه برای رونالدو پیش رفته، جلو برود. پس در شروع نیمه دوم، سانتوس به سراغش می‌رود و آخرین نکات را گوشزد می‌کند. ماموریت مشخص است: نجات پرتغال - کاری که بارها و بارها انجامش داده.

1778798
1778799

اگرچه سی آر سون ستاره پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ نبود و این القاب را به جوانتر‌ها واگذار کرد اما در روزگاری که زمان زیادی از آن نگذشته، رونالدو تیم ملی کشورش را به دندان گرفته بود. وقتی در پلی آف جام جهانی ۲۰۱۴ توانست سه گل برای پرتغال بزند و در جدال با سوئد و زلاتان، یک تنه تیمش را به جام جهانی ببرد.

1778805

او در این سالها آنقدر درخشید و برای تیم‌ملی کشورش گل زد تا در لحظه تعویض، هوادارانش به چیزی جز گل شماره ۱۱۹ در این جدال حساس فکر نکنند. رونالدو هم در خط حمله کنار گونسالو راموس قرار گرفت و در ۳۸ سالگی بیشترین میزان تلاش برای رسیدن به گل را انجام داد.

1778803
1778802

پرتغال پس از ورود رونالدو دو موقعیت بزرگ داشت که رد پای فوق‌ستاره در هر دو گل مشاهده می‌شود: یک کنترل و پاس به ژائو فلیکس که گلر مراکش دروازه را نجات داد و یک فرار از بین دو مدافع حریف که دوباره سد بزرگ یاسین بونو مانع از فروپاشی دروازه سرخپوشان مغربی شد.

1778828
1778829

البته که شاید رونالدو در سالهای گذشته می‌توانست تک موقعیت‌ها را به تور بنشاند و از نیمچه فرصت‌ها گل بسازد و حالا به وضوح بخشی از کیفیت خود را در اثر طبیعی بالا رفتن سن از دست داده اما دیگر ستاره‌های پرتغال نیز هیچ کاری برای او نکردند. ارسال‌ها جملگی به او نرسید و هیچ پاسی از خط دفاعی فشرده مراکش رد نشد.

1778804
1778800

رونالدو شب گذشته چهره یک فوتبالیست از خود گذشته با درک تیمی را هم نشان داد. زمانی که خودش یک ضربه ایستگاهی گرفت اما برای شلیک، پشت توپ نایستاد. حتی در سایر ضربات ایستگاهی که فاصله کمتری هم تا دروازه داشتند نیز او ترجیح داد به داخل محوطه جریمه برود و منتظر سانتر برونو فرناندز مغرور بماند؛ سانتری که هرگز فرا نرسید.

1778830
1778831

کریستیانو البته با این شکست نیز همچنان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران جهان است. او آنقدر جام و جایزه برده که جای خالی جام جهانی در میان آنها گم شود اما شکست این چنینی، هضمش برای رونالدو ساده نخواهد بود.

1778832

بنابراین زمانی که سوت پایان بازی زده شد، کریستیانو با چشمانی اشک‌بار زمین را ترک کرد. او حالا دیگر نه رئال مادرید را دارد که دق دلی ناکامی در پرتغال را با پیراهن این تیم و روی تیمهای لالیگایی خالی کند و نه مجالی برای امتحان یک شانس دیگر در جام جهانی. پس این گریه، با سال ۲۰۰۶ تفاوت زیادی دارد و شاید به همین خاطر هم باشد که جهان فوتبال را تسخیر کرده و بی اغراق، تصویر مهمتری از شادی شگفتی‌سازان مراکش بوده است.

1778819
1778815

رونالدو برخلاف په په و برونو، ترجیح داد به داوری هم اعتراض کند. شاید برای او کسر شأن هم داشته باشد که بعد از باخت این مدلی، تقصیر را گردن داور بیاندازد. او اشک ریختن در تنهایی خود را انتخاب کرد، وقتی حتی حوصله نداشت با طرفدارانش هم عکس یادگاری بگیرد.

1778816
1778369

برای رونالدو، دنیا در همین‌جا تمام شد. ناپلئون قصه فوتبال بعد از اینکه شرق و غرب را فتح کرد، مقابل سوییس به تبعیدگاه نیمکت ذخیره‌ها رفت، مثل بناپارت یک فرصت دیگر به دست آورد اما «نبرد واترلو» برای سی آر سون در استادیوم ثمامه رقم خورد تا خط پایانی باشد بر ۱۶ سال تلاش برای فتح جام جهانی.

1778820
1778821

شاید رونالدو در لحظاتی که ماتم گرفته بود و اشک می‌ریخت، به کابوس بعدی فکر می‌کرد؛ اینکه لیونل مسی جام جهانی را فتح کند و بعد خیز بردارد برای آقای گلی ملی جهان. چه لحظات سختی را سپری می‌کنی کریس...

1778817

دیدگاه‌ها