کد خبر : 1858615 | 20 آذر 1401 ساعت 16:15 | 60.4K بازدید | 13 دیدگاه

داوری از برزیل و هوادار فرانسه

این داور سرنوشت جام را تعیین کرد؟

داور برزیلی بازی دیشب انگلیس-فرانسه تصمیمات بحث برانگیز زیادی داشت و خشم مردم انگلیس را برانگیخت. انگلیسی‌های عصبانی ویکی پدیای داور را به شکلی عجیب ویرایش کردند.

این داور سرنوشت جام را تعیین کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته تیم ملی انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی برابر فرانسه 2-1 باخت و یک بار دیگر از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. هیچ تیمی در تاریخ جام جهانی به اندازه انگلیس در یک چهارم نهایی مغلوب نشده است. انگلیسی ها به خصوص از داور برزیلی بازی گلایه داشتند.

1778528

سامپایو، در نیمه اول یک خطای مشکوک به پنالتی روی هری کین را اعلام نکرد و جالب اینکه در بررسی VAR نیز پنالتی تایید نشد. بازیکنان انگلیس معتقد بودند که داور باید خطای اوپامکانو روی ساکا را اعلام می کرد ولی سوت نزد و در ادامه اورلین شوامنی موفق شد گل اول فرانسه را به ثمر برساند. 

1778668

سامپایو در نیمه دوم یک پنالتی به درستی برای سه شیرها اعلام کرد ولی پنالتی دوم را که واضح تر بود، ابتدا سوت نزد اما با بازبینی صحنه نظرش را تغییر داد. تنه تئو هرناندز به هری کین به قدری واضح بود که باید همان ابتدا اعلام پنالتی می کرد. سامپایو به نظر فراموش کرده بود به تئو کارت زرد بدهد و با یادآوری بازیکنان انگلیسی از کارت خود استفاده کرد.

1778667

گری نویل در مورد سامپایو می گوید:«داوری او خنده دار بود و شب کابوس واری را پشت سر گذاشت.» 

بسیاری از هواداران انگلیسی معتقدند این داور اصلا در حد بازی نبود و کاملا تحت تاثیر اتفاقات مسابقه قرار داشت. کار به جایی رسید که انگلیسی ها صفحه ویکی پدیای سامپایو را نیز ویرایش کردند، به طوری که برای ساعاتی در صفحه او با نوشته "سامپایو داوری از برزیل و هوادار فرانسه"، مواجه می‌شدید. طرفداران عصبانی انگلیسی همچنین در صفحه او نوشته بودند، تحت تعقیب به خاطر عدم اعلام پنالتی برای انگلیس پس از خطای واضح روی هری کین. البته پس از مدتی صفحه سامپایو به حالت عادی خود برگشت. انگلیسی ها سامپایو را به فردی نابینا که سگ راهنمایش را گم کرده، تشبیه کرده اند.

گرت ساوتگیت، مربی انگلیس، در پایان بازی از انتقاد به داور خودداری کرد، اما هری مگوایر جلوی خود را نگرفت و نمایش سامپایو را "واقعا ضعیف" توصیف کرد.

1778863

او به ITV گفت:«من واقعا نمی توانم عملکرد او را توضیح دهم. تعداد تصمیمات اشتباه او در واقع باورنکردنی بود. یک داور واقعا ضعیف.»

مگوایر افزود:«فکر می کنم تصمیمات داور در طول بازی واقعا ضعیف بود.ما همیشه اینجا به عنوان بازیکن مورد انتقاد قرار می گیریم و خیلی دوست دارم ببینم او از داوری خودش تعریف می کند یا خیر. در نیمه اول تصمیمات اشتباه زیادی گرفت. فکر می کنم پنج یا 6 خطا به سود ما نگرفت. البته فکر می‌کنم خطا روی هری کین در نیمه اول خارج از محوطه بود اما در هر صورت خطای واضحی بود. خطا روی بوکایو ساکا یک خطای واضح بود اما نگرفت و در ادامه منجر به گل اول آنها شد. همین جزئیات نتیجه پایانی بازی را تعیین کردند.»

دیدگاه‌ها