کد خبر : 1858659 | 20 آذر 1401 ساعت 19:58 | 36.6K بازدید | 8 دیدگاه

سه قلب روی پیراهن برزیل برای جاودان شدن پله

رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی به برزیل پیشنهاد داد برای ادای احترام به پله، سه ستاره از پنج ستاره پیراهن تیم ملی برزیل به قلب تبدیل شود تا به قهرمانی او در سه دوره جام جهانی اشاره شود.

سه قلب روی پیراهن برزیل برای جاودان شدن پله

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی برزیل تنها تیمی است که تا کنون پنج بار فاتح جام جهانی شده است. تا این لحظه هیچ کشور دیگری قادر به رسیدن به این رکورد برزیلی‌ها نشده است. به همین خاطر است که پیراهن طلایی برزیلی‌ها پنج ستاره به نشانه این پنج قهرمانی بر سینه دارد.

پله، اسطوره فوتبال برزیل، نقش مهمی در این ستاره‌ها دارد چرا که او به تنهایی در سه قهرمانی سلسائو در جامهای جهانی نقشی تاثیرگذار داشته است. در روزهای اخیر اما دنیای فوتبال نگران سلامت پله است که در هفته گذشته خبرهایی درباره بستری شدن او و احتمال درگذشتش مطرح شده بود.

1778964

الخاندرو دومینگز، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، امروز به فدراسیون فوتبال برزیل پیشنهاد داد که برای ستایش از پله و ماندگار شدن یاد او تیم ملی این کشور روی پیراهنش به جای پنج ستاره از سه قلب و دو ستاره استفاده کند تا اشاره‌ای به سه جام جهانی‌ای که پله در آنها به قهرمانی رسیده بود داشته باشد.

رئیس پاراگوئه‌ای کامنبول امروز گفت:" پله متولد شهری در منطقه میناس ژرایس است که ترس کورازونس نام دارد که معنی‌اش 3 قلب است. از قضا پله تنها ستاره‌ای است که موفق شده سه بار فاتح جام جهانی بشود. پیشنهاد ما به برزیل این است که برای جاودانه شدن پله روی پیراهن تیم ملی آن کشور برزیلی‌ها از این به بعد سه ستاره از پنج ستاره روی سینه‌شان را به قلب تبدیل کنند. سه قلب به یاد سلطان فوتبال پله".

1778965

دیدگاه‌ها