کد خبر : 1858665 | 20 آذر 1401 ساعت 20:58 | 23.7K بازدید | 3 دیدگاه

نیمه‌نهایی جام جهانی در مالکیت لیگ برتر

بیست و شش بازیکن از چهار تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی قطر در لیگ برتر انگلیس حضور دارند و این لیگ بیشترین بازیکن را در این مرحله از تورنمنت دارد.

نیمه‌نهایی جام جهانی در مالکیت لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی 2022 قطر به مرحله نیمه‌نهایی رسید تا چهار تیم آرژانتین، کرواسی، فرانسه و مراکش در این مرحله به مصاف هم بروند تا تکلیف دو فینالیست این تورنمنت مشخص بشود.

در میان فوتبالیست‌های این چهار تیم ملی که موفق‌ترین تیمهای جام جهانی بوده‌اند اما 26 بازیکن در لیگ برتر انگلیس فوتبال بازی می‌کنند. لیگ برتر  بیشترین تعداد بازیکن را در این مرحله دارد و لالیگا با 22 بازیکن در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

1778488

برتری لیگ برتر در حالی است که با حذف انگلیس و برزیل و پرتغال، بسیاری از ستاره‌های این لیگ از دور رقابتها کنار رفتند. اختلاف لیگ برتر با دیگر لیگها در مرحله یک‌چهارم به مراتب بیشتر از این بود. در مرحله یک‌چهارم نهایی 62 بازیکن از تیمهای حاضر در این مرحله در لیگ برتر انگلیس شاغل بودند.

در مرحله یک‌چهارم نهایی تعداد بازیکنان لالیگایی 30 نفر بود و از این مرحله تا نیمه‌نهایی تنها هشت بازیکن لالیگایی در تیم‌های حذف شده حضور داشتند.

بعد از لیگ برتر و لالیگا رتبه سوم در مرحله نیمه‌نهایی در اختیار سری آ است که پانزده بازیکن در این مرحله دارد. لیگ یک فرانسه با 14 بازیکن در رتبه چهارم قرار دارد و 13 بازیکن بوندس‌لیگایی این لیگ را در رتبه پنجم قرار داده است.

دیدگاه‌ها