کد خبر : 1858675 | 20 آذر 1401 ساعت 21:42 | 66.5K بازدید | 31 دیدگاه

فوتبال بازی بی‌رحمی است

انگلیس: دلداری به هری غمگین و شماتت امباپه

رسانه‌ها و هواداران انگلیسی بعد از حذف دراماتیک تیم‌شان مقابل فرانسه مشغول حمایت و دلداری دادن به هری کین هستند که در این بازی یک پنالتی حساس را از دست داد.

انگلیس: دلداری به هری غمگین و شماتت امباپه

به گزارش "ورزش سه"، فرانسه دیشب در دوئلی پرهیجان موفق شد انگلیس را از جام جهانی حذف کند. رسانه‌های انگلیسی امروز از عبارتی مثل فوتبال‌ بی‌رحم است برای توصیف این بازی استفاده کردند و معتقدند حذف در این بازی برای انگلیسی‌ها سخت‌تر از همیشه بوده است.

جالب اینجا است که اغلب انگلیسی‌ها از هری کین که یک پنالتی حساس را در دقایق پایانی از دست داد عصبانی نیستند بلکه بیشتر با او همدردی می‌کنند. در عین حال انگلیسی‌ها از خنده عجیب کیلیان امباپه بعد از ضربه پنالتی هری کین عصبانی هستند و او را مورد حمله قرار داده‌اند.

1779006

برای نمونه، گاردین امروز نوشت:" انگلیس دست‌کم با فرانسه برابر بود. بچه‌های ما که بازی را خوب شروع نکردند در ادامه فرصت‌های کافی برای گلزنی خلق کردند و تیم تهاجمی بازی می‌کرد. کیلیان امباپه در طول مسابقه کنترل شده بود و چیزی از او ندیدیم. وقتی رشفورد آن ضربه آزاد را با اختلافی کم از دست داد انگلیس به این نتیجه رسید که فرصت دیگر از دست رفته است. هری کین مثل همه کسانی که با پیراهن انگلیس در زمین بودند ناامید و شکست‌خورده به نظر می‌رسید".

روزنامه دیلی‌میل در این باره نوشت:" نمی‌دانیم چرا ولی این حذف برایمان سخت‌تر از همیشه است. انگلیس در طول بازی بهتر از فرانسه بود. فرانسه‌ای که یک تیم واقعا بزرگ است. انگلیس شایستگی بیشتری داشت. از قبل می‌دانستیم که جزئیات در این بازی می‌تواند تعیین‌کننده باشد. پنالتی‌ای که از دست رفت نتیجه بازی را مشخص کرد. فوتبال بازی بی‌رحمی است".

دیلی‌میل در انتقاد از خنده عجیب کیلیان امباپه و واکنش او نسبت به از دست رفتن پنالتی هری کین نوشت:" وقتی هری کین پنالتی حیاتی‌اش را از دست داد امباپه به او قهقهه زد. وقتی توپ هری از بالای تیر دروازه عبور کرد همه تلویزیون‌های دنیا خنده عجیب او را پخش کردند. بدجوری حرص خوردیم".

آلن شیرر، ستاره سابق انگلیس هم در مصاحبه‌ای با نشریه اتلتیک گفت:" کین مهاجم بزرگی است. یک فوتبالیست درجه‌یک. من هری را می‌شناسم و می‌دانم تا مدتی خواب نخواهد داشت. حتی وقتی بخوابد خواب این پنالتی را خواهد دید. این اتفاق تا آخر عمر آزارش خواهد داد. حتی یک روز نخواهد گذشت که هری به آن پنالتی فکر نکند. ولی هیچکس دیگری نبود که در آن لحظه پشت آن پنالتی بایستد. حتی اگر یک پنالتی دیگر به دست می‌آمد باز هم هری باید پشت توپ قرار می‌گرفت. چون هری کین یک بازیکن بی‌نظیر است. او یک فوتبالیست بی‌نظیر خواهد ماند".

روزنامه ایندیپندنت هم درباره حذف انگلیس نوشت:" تیم گرت ساوت‌گیت در میانه میدان نسبت به فرانسه ضعفی نداشت. حتی می‌توان گفت انگلیس تیم برتر میدان بود و فرصت‌های عالی‌ای به دست آورد. ولی بازیکن‌ها خیلی خوش‌شانس نبودند. خیلی‌ها از داور به شدت انتقاد دارند و انتقاد خواهند کرد. تصمیمات او به نفع ما نبود. ولی انگلیسی‌ها می‌توانند با فکر به این واقعیت که ما تیم بهتر میدان بودیم خودشان را کمی تسلی بدهند. ولی واقعیت این است که آنها یک بار دیگر در یک چهارم نهایی حذف شدند".

1779010

بی‌بی‌سی هم با جملات مشابهی انگلیس را تیم برتر میدان دانست و نوشت:" ما در بخش زیادی از مسابقه تیم بهتر بودیم. کین این شانس را داشت که تاریخسازی کند ولی پنالتی‌اش از بالای دروازه بیرورن رفت. نمی‌توان ساوت‌گیت و بازیکنانش را سرزنش کرد. آنها نسبت به حریف برتر بودند و همین است که حذف را خیلی دردناک می‌کند. بعد از این بازی راه برای رسیدن به فینال، اولین بار بعد از جام 1966 برای ما باز بود. انگلیس حالا نسبت به دوره گذشته جام جهانی یک مرحله زودتر حذف شده و به خانه برمی‌گردد ولی ما در این دوره امیدوارتر بودیم".

1779011

روزنامه سان یکی از جذاب‌ترین عنوان‌ها را برای هری کین انتخاب کرد و نوشت:" هری پین. قلب انگلیس و هوادارانش به درد آمد. آنها شانس این را داشتند که بازی را به وقتهای اضافه بکشانند ولی انگار قرار نبود این اتفاق بیفتد. انگلیس تیم برتر میدان بود و این را آمار ثابت می‌کند. ولی بازیکنان ما نتوانستند به اندازه کافی تمام‌کنندگی داشته باشند. کین خیلی پریشان است. ما که در جام جهانی 2018 به نیمه‌نهایی رسیدیم و سال گذشته در فینال یورو بودیم، حذف در این مرحله برایمان یک قدم رو به عقب است".

1779012

دیدگاه‌ها