کد خبر : 1858752 | 21 آذر 1401 ساعت 11:37 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

نام فدراسیون جهانی شنا تغییر کرد

اعضای حاضر در کنگره عمومی - فوق‌العاده فدراسیون جهانی شنا به اکثریت آرا، تغییر نام این سازمان را به تصویب رساندند.

نام فدراسیون جهانی شنا تغییر کرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، کنگره عمومی - فوق‌العاده فدراسیون جهانی شنا در حالی در ملبورن استرالیا در حال برگزاری است که تغییر تاریخی در این سازمان پس از 114 سال به تصویب رسید.

با رأی موافق 175 نفر از اعضای کنگره جهانی شنا و تنها چهار رأی مخالف، نام فدراسیون جهانی شنا از ماه ژانویه سال 2023 (دی ماه 1401) به «فدراسیون ورزش‌های آبی» تغییر خواهد کرد.

حسین المسلم رئیس فینا در مورد این تغییر گفت: تغییر نام فدراسیون جهانی، شاخص‌ترین لحظه دوران ریاست من بر فینا بوده است. اسم جدید به راحتی قابل فهم است و ما را در کنار سایر فدراسیون‌ها در یک خط نگه می‌دارد.

رئیس فدراسیون شنا ادامه داد: نام جدید به خوبی ماهیت ما را نشان می‌دهد. ما به اسمی نیاز داریم که تمام خانواده بزرگ فینا اعم از شنای هنری، شیرجه، شنای آب‌‌های آزاد و واترپلو را پوشش دهد.

1361648

المسلم گفت: نظر ورزشکاران برای من اولویت و اهمیت ویژه‌ای داشت و من بدون مشورت آنها، هرگز چنین تصمیمی نمی‌گرفتم. بیش از 70 درصد ورزشکاران با تغییر نام فینا موافق بودند و البته خیلی از آنها اصلاً معنی کلمه فینا را نمی‌دانستند. با این حال ما به گذشته خود با افتخار نگاه خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها