کد خبر : 1858858 | 21 آذر 1401 ساعت 23:24 | 43.9K بازدید | 13 دیدگاه

فینال آن جام جهانی اولیور کان را افسرده کرد

هشدار: این جام را فتح نکنید، افسرده می‌شوید

اولیور کان، مدیر عامل بایرن مونیخ، ابتلایش به افسردگی را تایید کرد و در یک مصاحبه درباره سالها درگیری‌اش‌ با این بیماری صحبت کرد.

هشدار: این جام را فتح نکنید، افسرده می‌شوید

به گزارش "ورزش سه"، اولیور کان، اسطوره دروازه‌بانی آلمان و مدیر عامل فعلی باشگاه بایرن مونیخ، تایید کرد که سالها است با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند. او می‌گوید بعد از جام جهانی 2002 متوجه درگیری‌اش با این بیماری شده و حالا قصد دارد به همراه روان‌شناس خود برای تغییر نگرش مردم نسبت به افسردگی تلاش کند.

هر هوادار فوتبالی که جام جهانی 2002 را به خاطر داشته باشد این تصویر را در ذهن دارد: اولیور کان 33ساله بعد از شکست در فینال مقابل برزیل چند دقیقه روی چمن استادیوم یوکوهاما به تیر دروازه‌اش تکیه داده بود و با چشم‌هایی خیره به افق نگاه می‌کرد. او که لقب تایتان را یدک می‌کشید در جریان شکست 2-0 آلمان مقابل برزیل اشتباهی تاثیرگذار کرده بود.

1779431
ماندگارترین تصویر جام جهانی 2002 - اولیور کان احساس می‌کند یک‌تنه باعث شکست کشورش در فینال شده است

اولیور کان در یک مصاحبه به آن بازی 20 سال پیش برمی‌گردد و از اولین نشانه‌های افسردگی‌اش می‌گوید. کان در این باره گفت:" دو میلیارد نفر شکست من را تماشا کردند. وقتی جلوی دروازه نشسته بودم داشتم به واکنش‌های احتمالی مردم فکر می‌کردم".

مدیرعامل 53ساله بایرن مونیخ با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی یکی از قدرتمندترین مردان امروز دنیای فوتبال است. دیگر از اولیور خشمگینی که گردن مهاجم حریف را گاز می‌گرفت خبری نیست. او حالا یکی از مدیران محترم فوتبال است که خیلی‌‌ از مدیران هم‌سطحش نسبت به او حسی از احترام و ترس دارند.

اولیور کان در کتاب زندگی‌نامه‌اش که امسال منتشر شد به این ماجرا اشاره کرد و گفت احساس می‌کرده به خاطر کار بیش از حد دیگر نمی‌تواند از زندگی‌اش لذت ببرد. او حالا به صراحت درباره شرایط روانی خود صحبت کرده و تایید می‌کند که مبتلا به افسردگی بوده است.

مدیر عامل بایرن مونیخ می‌گوید حالا قصد دارد آگاهی عمومی از شرایط این بیماری را افزایش دهد تا کسی برای اعتراف به افسرده بودن دچار ترس از قضاوت دیگران نشود.

بایرن مونیخ جلوتر از زمان خودش بود
اولیور کان می‌گوید بایرن مونیخ نقش مهمی در تشخیص و بهتر شدن شرایط او داشت. کان می‌گوید در همان زمان تنها بازیکن افسرده مونیخ نبوده است. او به سباستین دایسلر اشاره کرد و گفت اولی هوینس که آن زمان ریاست باشگاه بایرن را بر عهده داشت به روان‌شناس باشگاه گفته بود:" برایم مهم نیست بیرون از باشگاه چه می‌گویند و چه می‌نویسند. این پسر باید دوباره حالش خوب بشود".

از دیگر چهره‌هایی که اولیور کان به افسردگی آنها و تلاش بایرن مونیخ برای دسترسی‌شان به خدمات روان‌شناسی اشاره می‌کند اوتمار هیتزفلد، سرمربی موفق تیم، و همین اواخر بنجامین پاوارد، بازیکن فرانسوی باشگاه، هستند. 

1779432

دیدگاه‌ها