کد خبر : 1858866 | 22 آذر 1401 ساعت 08:06 | 19.1K بازدید | 6 دیدگاه

استراتژیک‌ترین مهره‌های نیمه نهایی زیر ذره‌بین

نیمه نهایی، چهار تیم و چهار دروازه‌بان؛ می خواهیم در مورد استراتژیک‌ترین مهره‌های این مرحله از جامی صحبت کنیم که نقش گلرها در آن بسیار پررنگ بوده است.

استراتژیک‌ترین مهره‌های نیمه نهایی زیر ذره‌بین

به گزارش "ورزش سه"، مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 امروز با برگزاری دیدار آرژانتین – کرواسی آغاز می شود و فردا با برگزاری دیدار مراکش – فرانسه به پایان می رسد تا چهره دو فینالیست جام مشخص شود. چهار تیم حاضر در این مرحله چشم به درخشش ستار‌ه‌های خود دوخته اند تا به دیدار پایانی مهمترین رویداد فوتبالی دنیا برسند. در جامی که بسیاری از سرنوشت ها با پنالتی تعیین شده و دروازه‌بان ها در این ضربات و در طول بازی‌ها نقشی تعیین کننده و استراتژیک در موفقیت تیم‌های خود ایفا کرده اند، حالا در نیمه نهایی بخش قابل توجهی از نگاه‌ها به سمت آنها دوخته شده است؛ چهار دروازه‌بانی که هر کدام تا این جای کار نقش مهمی در موفقیت تیم خود داشته اند و حالا در حساس‌ترین مقطع از مسابقات به دنبال ادامه درخشش و به دست آوردن دستکش طلا هستند:

امیلیانو مارتینز - آرژانتین

سن: 30

بازی ملی: 24

کلین شیت در جام جهانی 2022: 2

گل خورده در جام جهانی 2022: 5

امیلیانو مارتینز دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های فنی سطح بالاست، اما مهمترین ویژگی او کاریزما و روحیه جنگندگی بالایش است که این دروازه‌بان را به یک قهرمان در بین بازیکنان البی‌سلسته در راه فتح جام جهانی تبدیل کرده است. او وضعیت خود در تیم ملی را با درخشش در کوپا آمریکا 2021 تثبیت کرد؛ جایی که در مرحله نیمه نهایی، شاهد مهار سه ضربه پنالتی توسط مارتینز بودیم. او در فینال (1-0) هم ستاره تیمش بود و توانست دروازه‌ آرژانتین را مقابل برزیل در ماراکانا بسته نگه دارد که کار بزرگی بود. او در این جام هم نمایش های قابل قبولی داشته است. اوج کار این دروازه‌بان را مقابل هلند شاهد بودیم که توانست دو پنالتی حریف را مهار کند. او طی 24 بازی ملی برای آرژانتین تنها یک بار شکست خورده است (مقابل عربستان در دور گروهی جام جهانی).

آیا میدانستید؟

مارتینز به دلیل شباهت به یک شخصیت انیمیشنی در کارتون آرژانتینی به نام Mi Familia es un Dibujo (خانواده من در حال نقاشی هستند) به «دیبو» ملقب شده است.

نقل قول منتخب:

«امی یک پدیده است. او یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان است.» لیونل مسی

1779450
1779451
1779452

دومینیک لیواکوویچ - کرواسی

سن: 27

بازی ملی: 39

کلین شیت در جام جهانی 2022: 2

گل خورده در جام جهانی 2022: 3

در سال 2018، زمانی که سوباسیچ دروازه بان کرواسی قهرمان تیم ملی کشورش در ضربات پنالتی در پیروزی مقابل دانمارک و روسیه در جام جهانی بود، دومینیک لیواکوویچ از روی نیمکت ذخیره ها هوادار نظاره گر کار او بود تا آماده تکرار این عملکرد درخشان در جام جهانی بعدی باشد. لیواکوویچ طی دو دیدار قبلی تیمش در مرحله حذفی – مقابل برزیل و ژاپن – قهرمان کرواسی در ضربات پنالتی بود و از هشت ضربه به سمت دروازه او تنها سه پنالتی گل شد.

فارغ از مهارت بالا در مهار پنالتی، لیواکوویچ در طول تورنمنت همواره یکی از موثرترین بازیکنان کرواسی بوده و با سیوهای نجات بخش خود، در حد یک فوق ستاره ظاهر شده است. 11 سیو او تا کنون، بیشترین تعداد سیوی است که از جام جهانی 2014 تا به امروز توسط یک دروازه‌بان ثبت شده است. او به عنوان پانزدهمین بازیکن تاریخ از اکیپ نمره 10/10 را گرفت (مقابل برزیل).

آیا میدانستید؟

لیواکوویچ تنها بازیکن تیم ملی کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی بود که فوتبال باشگاهی این کشور توپ می زند. 

نقل قول منتخب:

"دومینیک دروازه بان فوق العاده ای است و در بهترین فرم خود قرار دارد. او وجه تمایز ما مقابل برزیل بود. او آنجا بود تا ما را نجات دهد." زلاتکو دالیچ

1779453
1779454
1779455

هوگو لوریس - فرانسه

سن: 35

بازی ملی: 143

کلین شیت در جام جهانی 2022: 0

گل خورده در جام جهانی 2022: 5

هوگو لوریس، دروازه‌بانی است که در کنار تجربه، آرامش، اقتدار و کیفیت را هم برای تیم ملی کشورش به ارمغان آورده است. او در این جام رکورد بیشترین بازی ملی را از تورام دریافت و به نام خود ثبت کرد. دروازه بان تاتنهام، یکی از مهره‌های کارآمد تیمش در جریان پیروزی مقابل انگلیس بود که با سیوهای چشم نواز خود یک بار دیگر همه را به تحسین واداشت. او در پی تبدیل شدن به تنها کاپیتان تاریخ جام جهانی است که دو بار پیاپی  جام قهرمانی را بالای سر می برد.

آیا میدانستید؟

برادر کوچکتر لوریس، گوتیه، به صورت حرفه ای برای تیم لیگ 2 لو هاور بازی می کند. او اکنون 27 ساله است و در رده زیر 17 سال تیم ملی فرانسه بازی کرد.

نقل قول منتخب:

هوگو قلب و روح تیم ما است. این یک دستاورد شگفت انگیز [شکستن رکورد بازی ملی در تیم ملی فرانسه] است. لوریس در تاریخ خواهد ماند و من به او بسیار افتخار می کنم." آنتوان گریزمان

1779456
1779457
1779458

یاسین بونو - مراکش

سن: 31

بازی ملی: 50

کلین شیت در جام جهانی 2022: 4

گل خورده در جام جهانی 2022: 1

یاسین بونو، یکی از نام‌های درخشان تیم تاریخی مراکش در جام جهانی 2022 است. دروازه بان سویا در قطر تقریبا شکست ناپذیر ظاهر شده است. گل به خودی آگورد در جریان پیروزی دو بر یک مقابل کانادا، تنها گلی است که او در این جام دریافت کرده است؛ یعنی در واقع تا کنون در این تورنمنت هیچ بازیکنی از رقیب موفق به باز کردن دروازه بونو نشده است.

او ستاره تیمش در ضربات پنالتی مقابل اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی بود. دیدنی ترین عملکرد او اما مقابل پرتغال بود. مهار ضربه فلیکس در این دیدار، یکی از معجزه های گلر شکست ناپذیر مراکش بود که همه را انگشت به دهان گذاشت.

آیا میدانستید؟

بونو در مونترال کانادا از پدر و مادری مراکشی به دنیا آمد. او در سه سالگی به کازابلانکا نقل مکان کرد.

نقل قول منتخب:

از زبان بدن بونو، می توانید ببینید که او به خودش اعتماد دارد، او بسیار مطمئن است. او به توانایی خود ایمان دارد.» جی-جی اوکوچا.

1779459
1779460
1779461

دیدگاه‌ها