کد خبر : 1858892 | 22 آذر 1401 ساعت 11:11 | 14.3K بازدید | 8 دیدگاه

بازیکنان تمرکز داشته باشند، پرسپولیس را می‌برند

چینی: استقلالی‌ها از دربی سال 95 الگو بگیرند

علی چینی که تجربه پیروزی در دربی در قامت مربی استقلال را در کارنامه دارد، درباره شرایط شهرآورد تهران توضیحاتی ارائه داد.

چینی: استقلالی‌ها از دربی سال 95 الگو بگیرند

به گزارش "ورزش سه"، روز شمار برای دربی بزرگ پایتخت آغاز شده است. دیداری که با توجه به شرایط جدول و اختلاف دو امتیازی پرسپولیس صدرنشین نسبت به استقلال به فرصتی مناسب برای هر دو تیم تبدیل شده است. در این بین به نظر می‌رسد انگیزه آبی‌های تهران بیشتر باشد چرا که هدف آنها تکرار عنوان قهرمانی است و این بازی مستقیم با رقیبشان گامی طلایی در راستای هدفشان محسوب می‌شود.

علی چینی بازیکن و مربی اسبق استقلال درباره شرایط این تیم به خبرنگار ما گفت: امسال شرایط استقلال نسبت به فصل قبل کاملا متفاوت است. سرمربی دیر مشخص شد و یکسری بازیکنان با تاخیر زیاد به تیم اضافه شدند. به خاطر طولانی شدن پروسه برنامه‌های نقل و انتقالاتی مثل تمدید قراردادها، زمان قابل توجهی برای بدنسازی از دست رفت و همین مساله باعث شد تا استقلال در ابتدای فصل با یکسری چالش‌ها مواجه شود. به همین دلیل اولین بازی مقابل سپاهان را واگذار کرد و در ادامه نیز فراز و نشیب‌هایی داشت تا بالاخره خودش را پیدا کرد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: ریکاردو ساپینتو به مرور شناخت بیشتری نسبت به لیگ ایران پیدا کرد و با همه آنچه پیش از فصل و ابتدای فصل رقم خورد، شرایط کنونی استقلال مطلوب است. برای اولین بازی بعد از جام جهانی باید با پرسپولیس دیدار کنیم. اهمیت این بازی برای استقلالی‌ها بسیار زیاد است تا به یاری خدا سه امتیاز را بگیرند و خودشان را به صدر جدول برسانند.

او با اشاره به زمان برگزاری دربی در تقویم مسابقات، عنوان کرد: اگر قبل از دربی، یک بازی دیگر انجام می‌شد خیلی بهتر بود. طولانی بودن این تعطیلات شرایط را به نحوی پیش برده که انگار فصل از ابتدا قرار است استارت بخورد و همیشه دیده ایم که در اولین بازی پس از وقفه طولانی اتفاقات دور از انتظار رقم می‌خورد. بنابراین برای بالا رفتن کیفیت کار بهتر بود که بازیکنان پیش از دربی یک بازی دیگر را تجربه می‌کردند و بعد از یک هفته تمرین خودشان را محیای این مصاف می‌کردند. اما حالا که قرار است دو تیم استقلال و پرسپولیس بلافاصله پس از تعطیلات با یکدیگر دیدار کنند قطعا ناآمادگی‌هایی در هر دو تیم دیده خواهد شد.

 

1570134

چینی که سال 95 به عنوان دستیار علیرضا منصوریان روی نیمکت استقلال بود درباره دربی برگشت آن فصل که با نتیجه سه بر دو به سود آبی‌ها تمام شد، گفت: آن دربی را می‌توان الگو قرار داد چرا که در آن بازی ما دقیقه 4 گل اول را دریافت کردیم. چند دقیقه بعد ضربه سر مهدی طارمی با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت و پرسپولیس همه جوره به بازی مسلط شده بود اما بچه‌های ما توانستند خودشان را پیدا کردند و در دقیقه 17 با زدن گل مساوی به بازی برگشتند. یکی دو دقیقه بعد هم گل دوم را زدند تا تیم برتر زمین باشند و در همان نیمه اول با زدن گل سوم کار حریف را یکسره کردند. این نشان می‌دهد که در دربی بازیکنان نباید تحت هیچ شرایطی امیدشان را از دست بدهند و مطمئن باشند که حتی اگر دو گل هم عقب افتادیم و تا پایان بازی فرصت کمی باقی مانده بود باز هم جای جبران وجود دارد.

پیشکسوت استقلال در پایان خاطرنشان کرد: از کادر فنی استقلال خصوصا آقای ساپینتو و همه بازیکنان تیم درخواست میکنم که برای دیدار پرسپولیس با تمام تمرکز پیش بروند و کاری به حواشی نداشته باشند. قطعا نقاط ضعف حریف را شناسایی کرده‌اند و حتما روی ضربه زدن از این نقاط چند برنامه داشته باشند. اگر بازیکنان تمرکز کافی را داشته باشند مطمئن باشید که استقلال برنده دربی خواهد بود.

دیدگاه‌ها