کد خبر : 1858958 | 22 آذر 1401 ساعت 16:23 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

فعلا میزبان نداریم

میزبانی آمریکا از کوپا آمه‌ریکا 2024 دروغ است

بالاترین مقام اجرایی فوتبال آمریکای جنوبی احتمال اعطای میزبانی دوره بعدی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا به کشور آمریکا را رد کرد.

میزبانی آمریکا از کوپا آمه‌ریکا 2024 دروغ است

به گزارش "ورزش سه"، آلخاندرو دومینگس، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی(کُنمبل)، اعلام کرد که با وجود انجام یکسری مذاکرات میان او و همتایانش در کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی(کونکاکاف) میزبانی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای سال 2024 به کشور آمریکا اعطا نخواهد شد.

1779643

آمریکا جزو کشورهای شرکت‌کننده در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا نیست، اما پیش از این سابقه داشته است که این کشور میزبان مهمترین رویداد فوتبالی قاره آمریکای جنوبی باشد. به همین دلیل هم شایعاتی درباره احتمال میزبانی مجدد این کشور از کوپا آمه‌ریکا سال 2024 منتشر شده بود. در واقع پس از انصراف اکوادور از پیشنهادش برای میزبانی به دلیل عدم برخورداری از شرایط مناسب جهت برگزاری مسابقات، شایعه اعطای میزبانی به آمریکایی‌ها مطرح شد.

دومینگس در این خصوص گفت:«میزبانی آمریکا از کوپا؟ در حال حاضر این چیزی بیش از یک شایعه نیست. بسیاری از کشورها پیشنهاد میزبانی داده‌اند، اما کوپا آمه‌ریکای 2024 هنوز میزبان ندارد. پس همه خبرها درباره تعیین میزبان بی‌اساس هستند.»

رئیس کنمبل با وجود رد احتمال میزبانی آمریکای از کوپا آمه‌ریکای 2024، احتمال بازگشت تیم ملی این کشور و همچنین مکزیک به فهرست تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را رد نکرد. با توجه به شرکت‌کنند‌گان ثابت در کوپا آمه‌ریکا که تعدادشان 10 تیم است، این رقابت‌ها هر دوره با دعوت از دو میهمان خارجی برگزار می‌شود تا امکان تقسیم تیم‌ها در چهار گروه سه تیمی وجود داشته باشد. آمریکا و مکزیک تیم‌هایی هستند که سابقه حضور در کوپا آمه‌ریکا به‌عنوان تیم‌های میهمان را داشته‌اند و آمریکا حتی سال 2016 میزبان این رقابت‌ها بود.

دیدگاه‌ها