کد خبر : 1858984 | 22 آذر 1401 ساعت 18:30 | 61.7K بازدید | 11 دیدگاه

عبور از خط قرمزها

خیانت انریکه: چه نیازی به آن اعتراف بود آقای مربی؟

لوییس انریکه با اشاره به یکی از بازیکنان خود در جام جهانی که او را ناامید کرد، به اصول و کدهای اخلاقی فوتبال خیانت کرد.

خیانت انریکه: چه نیازی به آن اعتراف بود آقای مربی؟

به گزارش "ورزش سه"، اسپانیا با هدایت لوییس انریکه در جام جهانی 2022 قطر ناکام ماند و با شکست از مراکش در یک هشتم نهایی به کار خود پایان داد. اسپانیا برابر مراکش در ضربات پنالتی 3-0 شکست خورد. انریکه پس از بازگشت به اسپانیا متوجه شد که فدراسیون فوتبال قصد تمدید با او را ندارد و خیلی زود نیز لوییس دلافوئنته جانشین او شد.

1777778

انریکه در مصاحبه شب گذشته خود فاش کرد که از دعوت یک بازیکن پشیمان شده و اگر به عقب برگردد، بازیکنی دیگر را جانشین می کرد:«26 بازیکن را به جام جهانی بردم و باید بگویم یک بازیکن ناامیدم کرد و از دعوت او پشیمان شدم. به عقب برگردم، او را خط می زنم و بازیکنی دیگر را جایگزین می کنم. نام این بازیکن را فاش نمی کنم و البته نمی خواهم بگویم چه کسی را جانشین می کردم. انتظار زیادی از آن بازیکن داشتم ولی پشیمانم کرد.»

1779700

این اظهارنظر انریکه و اشاره به یک بازیکن که کمتر از حد انتظارات او کار کرده، بدون اینکه نامی از او ببرد، اشتباهی بزرگ بود. او مصاحبه ای طولانی با ایبای داشت ولی بیشتر از همه این بخش از صحبت هایش بازتاب داشت. می توان گفت که انریکه از خط قرمزها عبور کرد و این یک خیانت به اصول حرفه‌ای فوتبال است. اصلی نانوشته در فوتبال داریم که می گوید هر چه در زمین رخ می دهد، همان جا خواهد ماند. از مربی قطعا انتظار می رود این اصل را رعایت کند ولی انریکه چنین نکرد.

کاری که یک مربی نباید انجام دهد، این است که به یک فوتبالیست اشاره کند و او را ناامیدکننده بخواند. این یک حرکت بد است و تنها اذهان عمومی را از آنچه اهمیت بیشتری دارد، منحرف می کند. لوییس انریکه تصور می کرد اشتباهی در کارش نیست اما در جام جهانی بیش از آنچه به نظر می رسید مرتکب خطا شد؛ چه در مدیریت تیم و بازی‌خوانی و چه حالا که صراحتا اعتراف می کند که در فهرست نهایی تیم مرتکب اشتباه شد. انریکه پس از اعلام فهرست گفت که تا پای جان از این بازیکنان حمایت خواهد کرد ولی حالا رفتاری متضاد را از او شاهد هستیم.

1779701

با بازیکنی که به جام جهانی رفت، اسپانیا موفق نشد اما با بازیکنی که انریکه معتقد است اگر برگردد او را جانشین خواهد کرد نیز اسپانیا راه به جایی نمی برد. پس چه نیازی به این اعتراف بود؟ او فقط گمانه زنی ها در این مورد را بیشتر کرد و حالا رسانه ها به دنبال این هستند که آیا منظور انریکه بازیکنی بوده که به میدان رفته یا باید روی نیمکت و در میان کسانی که یک دقیقه بازی نکردند، جست و جویش کنیم. انریکه در واقع سنگی را پرتاب کرد و سپس دستانش را پنهان کرد.

1779702

این بازیکن شاید هوگو گیامون باشد که مصدوم به جام جهانی رفت و انریکه دعوت از او را اینگونه توجیه کرد که مدافع والنسیا می تواند هم در دفاع میانی بازی کند و هم هافبک دفاعی باشد. منظور او شاید اریک گارسیا و یرمی پینو باشد که یک دقیقه هم بازی نکردند. اشاره انریکه به آنسو فاتی بود که برابر ژاپن و مراکش بازی کرد و ناامیدکننده بود؟ شاید هم به الخاندرو بالده اشاره کرد که برابر ژاپن روی گل اول مقصر بود.

1779703

نادیده گرفتن کدهای اخلاقی از سوی یک مربی حرفه ای فوتبال ناامیدکننده است. این اشاره او عمدتاً سه بازیکن، هوگو گیامون، اریک گارسیا و یرمی پینو را تحت تأثیر قرار می دهد. او شاید هم در هنگام مصاحبه احساساتی شد ولی کاری که انجام داد، خیانت به کدهای اخلاقی نانوشته فوتبال بود.

منبع: ال‌کنفیدنسیال

دیدگاه‌ها