کد خبر : 1858991 | 22 آذر 1401 ساعت 19:09 | 32.7K بازدید | 11 دیدگاه

اسطوره آرژانتین رگ و ریشه کروات دارد؛

شاید مارادونا امشب طرفدار کرواسی باشد!

جالب است بدانید یک رگ و ریشه دیه گو آرماندو مارادونا به کشور کرواسی برمیگردد.

شاید مارادونا امشب طرفدار کرواسی باشد!

به گزارش "ورزش سه"، آرژانتین امشب در دیدار نیمه نهایی جام جهانی قطر به مصاف کرواسی می‌رود. کشوری که شجره نامه اسطوره اش یعنی آرماندو مارادونا نشان می دهد او پدر بزرگی کروات داشته است.

خود مارادونا در جریان بازدید از نووی وینودولسکی (شمال کرواسی) برای شرکت در یک مسابقه فوتبال خیریه در سال 2005 با چهره های تنیس مانند مک انرو برخورد داشت و به شوخی گفت: "آنها می گویند که اجداد من در نزدیکی اینجا زندگی می کردند، من آمدم ببینم آیا آنها برای من ارثی گذاشته اند."

برای رسیدن به این اجداد، لازم است به شخصیت ماتی کارولیک، که در سال 1847 در مکانی در کرواسی کنونی که در آن زمان متعلق به امپراتوری اتریش بود، متولد شد، برگردیم.

در حقیقت این طور به نظر می آید که رگ و ریشه مارادونا به کشور کرواسی برمیگردد. تخمین زده می شود که زادگاه جزیره کورچولا (جنوب کرواسی) باشد، اما بر اساس مقاله اخیر در مجله کاراس، گواهی غسل تعمید ماتی کارولیک منشأ او را در پراپوتنجک، نزدیک ریجکا (شمال) قرار می‌دهد.

1779720

بقیه داستان به آرژانتین منتهی می شود، کشوری که متی کاریولیچ در 25 سالگی به آنجا مهاجرت کرد و نامش در آن زمان به ماتئو کاریولیچ تغییر یافت. او در سال 1875 با ترینیداد فریرا ازدواج کرد و از این ازدواج هشت فرزند به دنیا آمد.  جوانترین آنها، سالوادورا، مادربزرگ مادری دیگو مارادونا بود.

بنابراین، بازی مقابل کرواسی به نوعی نشانه دیگری از حضور همه جانبه مارادونا در جام جهانی است، تورنمنتی که در آن او به طور قطع خود را تثبیت کرد و تیمش را به دومین و آخرین عنوان جهانی در مکزیک در سال 1986 رساند.

از آنجایی که کرواسی در سایر نهادها مانند امپراتوری اتریش، مجارستان یا یوگسلاوی ادغام شده بود، به سختی می توان آمار و اعداد را قطعی دانست.  با این حال، طبق برآوردهای دولت کرواسی، امروز ممکن است حدود 250000 نفر کروات الاصل در آرژانتین باشند.

در میان نوادگان کروات ها در آرژانتین، نام های مطرحی در این ورزش به جز مارادونا دیده می شود، مانند دانیل اورسانیک، کاپیتان تیم آرژانتین که در سال 2016، دقیقا مقابل کرواسی در زاگرب، تنها جام دیویس را در تاریخ تنیس آرژانتین به دست آورد.

دیدگاه‌ها