کد خبر : 1859025 | 22 آذر 1401 ساعت 22:22 | 47.8K بازدید | 4 دیدگاه

چه دنیای کوچکی: ملاقات غیرمنتظره در نیمه‌نهایی جام جهانی!

دیدار فرانسه و مراکش در نیمه نهایی جام جهانی 2022 فرصتی برای ملاقات دوباره الیویه ژیرو و ولید رکراکی است که در باشگاه فرانسوی گرونوبل با هم هم‌تیمی بودند.

چه دنیای کوچکی: ملاقات غیرمنتظره در نیمه‌نهایی جام جهانی!

به گزارش "ورزش سه"، مراکش با هدایت ولید رکراکی، مربی جوان و پرانرژی‌اش، به شگفتی‌ساز جام جهانی 2022 تبدیل شد و با پشت سر گذاشتن تیم‌هایی مانند بلژیک، اسپانیا و پرتغال، به اولین تیم آفریقایی تبدیل شد که به نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کردند.

آنها برای رسیدن به فینال اکنون فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی را پیش رو دارند؛ تیمی که با درخشش الیویه ژیرو و گل پیروزی بخش او مقابل انگلیس، بار دیگر به جمع چهار تیم پایانی راه پیدا کرد.

اما نکته جالب اینکه رکراکی و ژیرو سال‌ها قبل در باشگاه نه چندان بزرگ گرنوبل برای دو فصل کنار هم بازی کردند. ژیرو در آن زمان بازیکنی جوان بود که به دنبال پیدا کردن راهی برای رسیدن به باشگاه‌های بزرگتر بود و در مقابل رکراکی سال‌های پایانی دوران حرفه ای نه چندان درخشان خود را سپری می‌کرد.

1779809
ژیرو در سال 2008 گرونوبل را ترک کرد اما رکراکی یک فصل دیگر در این باشگاه ماند و پس از آن راهی تیمی در مراکش شد.

در مقابل ژیرو به مون پلیه رفت و با درخشش در این تیم، راه خود را به لیگ برتر باز کرد و سال‌ها برای آرسنال و سپس چلسی بازی کرد و پس از آن به میلان پیوست و با این تیم قهرمان سری آ شد.

او از سال 2011 هم برای فرانسه بازی کرد و نقش مهمی در قهرمانی این تیم در جام جهانی 2018 هم بازی کرد.

اکنون این دو هم تیمی قدیمی در یکی از مهمترین دیدارهای زندگی‌شان مقابل هم قرار خواهند گرفت تا برای رسیدن به فینال جام جهانی مبارزه کنند.

دیدگاه‌ها