کد خبر : 1859049 | 23 آذر 1401 ساعت 01:12 | 20.2K بازدید | 7 دیدگاه

لیواکوویچ در آغوش مارتینز آرام گرفت

پدیده کرواسی و تحویل تلخ دستکش طلا به رقیب

تاکتیک کرواسی در دو دیدار قبلی مرحله حذفی مقابل آرژانتین جواب نداد تا این تیم از رسیدن به فینال ناکام بماند.

پدیده کرواسی و تحویل تلخ دستکش طلا به رقیب

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی بخش قابل توجهی از موفقیت خود در این دوره از جام جهانی را مدیون دروازه بان خود است؛ دومینیک لیواکوویچ تا دیدار نیمه نهایی تنها سه گل دریافت کرد و با دو کلین شیت و البته هنرنمایی فراموش نشدنی‌اش در ضربات پنالتی مراحل یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی، نقشی غیرقبل انکار در صعود تیم کشورش به جمع چهار تیم داشت. او اما یک مرحله به فینال نتوانست درخشش خود را تکرار کند.

دیدار اول مرحله نیمه نهایی جام جهانی قطر صحنه تقابل تیم هایی بود که هر دو درون دروازه خود گلرهای آماده ای داشتند. اگر کرواسی به داشتن لیواکوویچ دلگرم بود، حضور امیلیانو مارتینز خیال آرژانتین را راحت کرده بود؛ دروازه‌بانی که مثل لیواکوویچ دو کلین شیت تا نیمه نهایی انجام داده بود. او  همچنین پنج گل هم در پنج بازی دریافت کرده بود.

1779911

تاکتیک کرواسی در دو دیدار حذفی قبلی، باز کردن حساب ویژه روی سیوهای نجات بخش لیواکوویچ در طول 90 دقیقه و درخشش او در ضربات پنالتی برای سومین مرتبه متوالی بود. دروازه بان کروات‌ها پیش از بازی با آرژانتین با 11 کلین شیت، رکوردی را به جای گذاشته بود که از سال 2014 کسی موفق به ثبت آن نشده بود. او مقابل آرژانتین اما سه گل دریافت کرد و هیچ نشانی از سوپر من بازی های قبل نبود.

در سمت مقابل، مارتینز شب بسیار خوبی داشت و توانست سومین کلین شیت خود را ثبت کند. او با بسته نگه داشتن دروازه خود، نقش مهمی در صعود تیمش به فینال داشت و حالا بعد از فتح کوپا، به دنبال فتح جام جهانی با البی سلسته است. او در پایان مسابقه در اقدامی پسندیده به سمت رقیب خود لیواکوویچ رفته و او را که بسیار غمگین بود در آغوش گرفته و دلداری‌اش داد. به نظر می رسد که لیواکوویچ با دریافت این سه گل شانس خود را برای دریافت دستکش طلا  نیز از دست داد و گلر آرژانتین در کنار همتای خود در فینال، بیشترین شانس را برای تصاحب این جایزه خواهند داشت.

دیدگاه‌ها