کد خبر : 1859079 | 23 آذر 1401 ساعت 10:43 | 71.8K بازدید | 5 دیدگاه

فقط یک کیلوگرم کمتر از مدال طلای جهان؛

آنهایی که بیدار بودند با دهدار گریه کردند! (عکس)

رضا دهدار، این نامی است که طرفداران ایرانی باید به خاطر بسپارند؛ کسی که شب گذشته با درخشش دور از انتظار، طلای یک ضرب جهان را بر گردن آویخت.

آنهایی که بیدار بودند با دهدار گریه کردند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان، در حالی به میزبانی کلمبیا برگزار شد که ایران با حضور رضا دهدار در وزن ۱۰۲ کیلوگرم، امیدوار به کسب مدال جهانی بود.

دهدار که دو ماه پیش از رسیدن به مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا بازمانده بود، در رقابت نزدیک با رقبا توانست مدال طلای یکضرب را کسب کند.

او در دو حرکت نخست وزنه ۱۶۸ و ۱۷۳ کیلوگرمی را بالای سر خود برد و برای حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی را انتخاب کرد تا گام بلندی به سوی مدال خوش‌رنگ طلا بردارد.

دهدار با مهار بی‌دردسر این وزنه، صدرنشین جدول یکضرب شد اما دو رقیب بعدی از اسپانیا و قطر نیز همین وزنه را برگزیدند تا برای لحظاتی، مربیان تیم‌ملی و رضا دهدار با استرس نمایشگر تلویزیونی را دنبال کنند.

با این حال این دو وزنه‌بردار نتوانستند وزنه سنگین و دشوار ۱۷۷ کیلوگرمی را بالای سر ببرند تا دهدار با شایستگی، طلای جهان در یکضرب را به دست بیاورد.

1780057
رضا دهدار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی را به سادگی مهار کرد و موفق شد طلای یکضرب را تصاحب کند.
1780058

دقایقی بعد مسابقات دو ضرب در حالی آغاز شد که دهدار باتوجه به اختلاف قابل توجه در یکضرب شانس خوبی برای قهرمانی جهان داشت اما اوضاع برای این وزنه‌بردار ایرانی، آنطور که می‌خواست پیش نرفت.

قهرمان ۲۷ ساله رامهرمزی در انتخاب اول به سراغ وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی رفت اما در عین ناباوری نتوانست آن را مهار کند و پس از استارت اولیه، وزنه از دستش روی زمین افتاد. این در حالی رقم خورد که رقبای ارمنستانی، قزاقستانی و قطری وزنه ۲۱۷ و ۲۱۳ را بالای سر خود بردند تا کار برای دهدار دشوار شود.

1780059
رقبای دهدار یکی پس از دیگری از مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی یکضرب ناکام ماندند.
1780060
1780061

انتخاب بعدی، وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی بود اما رضا دهدار که با استرس روی استیج رفته بود، این وزنه را هم رها کرد تا در آستانه از دست دادن مدال مجموع قرار بگیرد.

با این حال در انتخاب سوم، او موفق شد وزنه ۲۱۳ کیلوگرمی را مهار کند و در مجموع با رکورد ۳۹۰ کیلوگرم، پایین‌تر از ابراهیم فارس قطری در جایگاه دوم قرار بگیرد.

دهدار پس از اینکه وزنه ۲۱۳ کیلوگرمی را بالای سر خود برد، اشک می‌ریخت و به نظر حسرت یک کیلوگرمی را می‌خورد که باعث شد تا مدال طلای او به نقره تبدیل شود.

1780062
1780063
اشک و افسوس رضا دهدار پس از اینکه شانس کسب مدال طلای جهان در بخش مجموع را از دست داد.
1780064

آریتوم آنتروپوف قزاقستانی وزنه ۲۲۲ کیلوگرمی را بالای سر خود برد تا طلای دوضرب را به دست آورد اما باتوجه به عملکرد ضعیف در یک‌ضرب، او در جایگاه پنجم مجموع ایستاد.

طلای یکضرب و نقره مجموع رضا دهدار باعث شد تا او پیش چشم بهداد سلیمی قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران و جهان، عرض اندام و ورود یک چهره جدید به عرصه جهانی این رشته در فاصله دو سال تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس را اعلام کند.

1780065
جدول نهایی مجموع یکضرب و دوضرب جهان؛ جایی که وزنه‌بردار قطری با مجموع ۳۹۱ قهرمان شد و رضا دهدار با ۳۹۰ در جایگاه دوم ایستاد.

او احتمالا در المپیک برای وزن ۱۰۹ کیلوگرم شرکت خواهد کرد و همه امیدوارند تا دوباره مدال طلای المپیک پس از دو دوره ناکامی، به ایران برسد.

دیدگاه‌ها