کد خبر : 1859108 | 23 آذر 1401 ساعت 10:43 | 36.5K بازدید | 6 دیدگاه

رد پای علیرضا فغانی در دربی سه شنبه

اگر فدراسیون فوتبال علیرضا فغانی را از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال 2022 کنار نمی گذاشت، شاید این داور حاضر به سفر به تهران و قضاوت در دربی می شد.

رد پای علیرضا فغانی در دربی سه شنبه

به گزارش "ورزش سه"، البته علیرضا فغانی همیشه از اینکه نامزد قضاوت در دربی می شد، گله مند بود و از کمیته داوران بارها وبارها خواست این شانس را به دیگر داوران ایرانی هم بدهد. سفر این داور مطرح به استرالیا موجب شد تا در سال های اخیر این مصاف حساس توسط دیگر داوران ایرانی هم سوت زده شود و این بار قرار است این ماموریت مهم به امیر عرب براقی محول شود. داوری که نسبت فامیلی با علیرضا فغانی دارد و در یازده هفته سپری شده از مسابقات لیگ برتر پرکارترین داور بوده و با وجود قضاوت در بازی های مهمی چون استقلال – گل گهر و سپاهان – پرسپولیس نمرات خوبی را از ناظران داوری دریافت کرده است.

حسین عسگری، رئیس اسبق کمیته داوران هم شانس قضاوت امیر عرب براقی را در دربی بیشتر از دیگر داوران می داند و می گوید: به نظرم امیر عرب براقی شانس اول قضاوت در این مسابقه استقلال و پرسپولیس است. البته موعود بنیادی فر، بیژن حیدری، زاهدی فر و حتی پیام حیدری هم ممکن است در بین نامزدهای قضاوت دربی باشند ولی شانس عرب براقی به دلیل اینکه تا حالا این بازی را سوت نزده بیشتر از سایر نامزدهاست.

امیر عرب براقی در صورت انتخاب به عنوان داور دربی به طور حتم با علیرضا فغانی برای قضاوت در این دیدار مشورت می کند و از او برای اینکه یک قضاوت بدون نقص و خوب داشته باشد، کمک خواهد گرفت. این داور جوان که انتخاب شده آکادمی داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا بشمار می رود، در سال 2023 وارد لیست داوران بین المللی فوتبال ایران شده است و به این روند پیش بینی می شود، در آینده ای نزدیک بازی های مهم بین المللی را سوت بزند.

دیدگاه‌ها