کد خبر : 1859115 | 23 آذر 1401 ساعت 11:29 | 30K بازدید | 7 دیدگاه

کرواسی: شگفتی سازی با یک برد در 90 دقیقه

به آرژانتین باختید، سرتان را بالا بگیرید!

غیبت یک مهاجم نوک مرکزی با توانایی دو مهاجم اسبق تیم ملی کرواسی، یکی از دلایل اصلی شکست و ناکارآمدی خط هجومی تیم دالیچ برای تکرار حضور در فینال از سوی کارشناسان این کشور اعلام شده است.

به آرژانتین باختید، سرتان را بالا بگیرید!

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی در شرایطی موفق به کسب نتیجه می‌شد که یک مهاجم نوک ایده‌آل داشت. مهاجم ایده‌آل کرواسی؟ داور شوکر بود و بعد از او هم مانژوکیچ!

با این حال کرواسی بعد از بازنشستگی مانژوکیچ دیگر مهاجمی در نوک با این کیفیت نداشت. در نبود راه‎‌حل‌هایی برای این موضوع دالیچ روی به کراماریچ به عنوان مهاجم مرکزی آورد.

تومیسلاو داسوویچ روزنامه‌نگار کروات در یادداشتی بعد از شکست مقابل آرژانتین به وضعیت این تیم پرداخته است:

پس از حذف مقابل آرژانتین با رهبری مسی نابغه، جایی برای پشیمانی نیست. نه برای شکست، نه برای نقره بی‌دفاع روسیه و نه برای توپ طلا. حضور در نیمه نهایی جام جهانی حضوری باشکوه است و داستان افسانه ما در قطر هنوز به پایان نرسیده است: نبرد برای مقام سوم که نمی‌توان از آن به عنوان یک جایزه شکست یاد کرد. بلکه یک چالش است و ارزش یک مسابقه دیگر را دارد. و نیازمند سختی، تلاش و فداکاری آتشین، شما می توانید آن را انجام دهید!

و باخت به آرژانتین؟ یعنی اینکه در این تورنمنت کرواسی که در 90 دقیقه تنها یک پیروزی در 5 بازی قبلی کسب کرده بود، چقدر ارزشمند بود، صعودش به نیمه نهایی را می توان یک موفقیت معجزه آسا دانست. آنها دوباره از همه انتظارات ما فراتر رفتند و همه ما را با شخصیت‌شان شگفت زده کردند.

یک نتیجه عالی در جام جهانی همیشه مشروط به حضور یک مهاجم نوک بوده است. در کشور ما قبلاً شوکر بود، بعد از او مانژوکیچ، برای بلژیکی‌ها لوکاکو در روسیه، برای انگلیس هری کین، ژیرو برای فرانسوی‌ها... متأسفانه کرواسی از زمان بازنشستگی مانژینو و مصدومیت پتکوویچ دیگر مهاجمی در چنین کلاسی ندارد.

1309280

در نبود راه‌حل های بهتر، دالیچ دو بار مجبور شد به ایده کفرآمیز کراماریچ به عنوان یک مهاجم مرکزی متوسل شود. در مقابل مراکش کارساز نبود، پس چگونه می‌تواند در برابر آرژانتین کار کند؟ با این حال، با نگاهی به به یک نتیجه فوق‌العاده می‌رسیم: کرواسی در موقعیت‌های دیگر آنقدر قدرتمند و توانمند است که حتی بدون مشارکت ملموس و چشمگیر مهاجمان، هنوز تمام جهان را شگفت‌زده می‌کند و بدون شکست به تمام اهداف خود می‌رسد: قادر است در تورنمنت‌ها به مراحل بزرگ برود. اکنون برای مقام سوم جهان و چند وقت دیگر برای عنوان برنده لیگ معتبر اروپا مبارزه خواهد کرد. کرواسی، مهم نیست که چه باشد، همیشه آن ذهنیت برنده را دارد، ما می توانیم هر کسی را شکست دهیم! این چه مغزهایی است؛ شکست ناپذیر!

1779883

دیدگاه‌ها