کد خبر : 1859159 | 23 آذر 1401 ساعت 14:17 | 19.3K بازدید | 1 دیدگاه

این جام جهانی به ایران هم مثل بلژیک نساخت

مربی سابق بلژیک انتقادها را متوجه کی‌روش کرد

جرج لیکنز به تحلیل عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ پرداخت.

مربی سابق بلژیک انتقادها را متوجه کی‌روش کرد

به گزارش "ورزش سه"، جرج لیکنز، کارشناس و مربی بلژیکی که در یک مقطع سرمربی تراکتور نیز بوده در خصوص عملکرد کی‌روش و تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: کارلوس کی‌روش بالاخره یک تجربیاتی دارد و یک چیزهایی هم توانست به فوتبال ایران بدهد ولی صحبت در مورد تیم ملی آسان نیست. تیم ملی همیشه باید در بهترین لول باشد چون باید با تیم‌های بزرگی مثل انگلیس و... رقابت کند. شما باید بدانید تیم‌تان قرار است به بازی‌های بزرگ برود پس باید دارای مربیان و بازیکنان بزرگی هم باشید.

او ادامه داد: وقتی شما در مورد سرمربی تیم ملی صحبت می‌کنید، این سرمربی هم باید ظرفیت بازی‌های بزرگ را داشته باشد. باشگا‌ه‌ها زحمت می‌کشند و بازیکن‌سازی می‌کنند و سرمربی تیم ملی باید از آنها استفاده کند. اینکه فرایند آماده‌سازی تیم ملی خوب بوده یا نه هم ملاک است. ما نمی‌توانم مدام به ستاره‌ها دل ببندیم و در این صورت فشار روی آن ستاره زیاد می‌شود و نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد. من فکر می‌کنم می‌شود به تدریج در تیم ملی ایران تغییر نسل داد.

لیکنز در خصوص عملکرد ایران افزود: من زیاد بابت عملکرد تیم ملی فوتبال ایران خرسند نیستم. من شش ماه در تراکتور بودم و تیم‌های ملی ایران را می‌شناسم. یک‌جاها، یک چیزهایی سرجایش نبود و مقابل انگلیس این اتفاق وحشتناک‌تر بود. مقابل امریکا بهتر شد ولی نتیجه‌ای به دست نیامد و در بازی ولز هم عملکرد ایران مشخص است. من فکر می‌کنم که ایران می‌توانست بهتر کار کند. مقابل ولز شما نشان دادید که می‌توانید خیلی کارها کنید. شاید بتوان گفت این جام جهانی به ایران هم مثل بلژیک نساخت!

دیدگاه‌ها