کد خبر : 1859248 | 23 آذر 1401 ساعت 23:15 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

خوش‌یمن بودن گلزنی مدافع در نیمه‌نهایی برای فرانسه

در دو دوره‌ای که فرانسه قهرمان جام جهانی شده است مدافعان این تیم برای خروس‌ها در نیمه‌نهایی گلزنی کرده‌اند. اتفاقی که امشب با گلزنی تئو هرناندز تکرار شد.

خوش‌یمن بودن گلزنی مدافع در نیمه‌نهایی برای فرانسه

به گزارش "ورزش سه"، تئو هرناندز، دفاع چپ تیم ملی فرانسه، امشب خیلی زود تیمش را در بازی حساس مقابل مراکش در نیمه‌نهایی جام جهانی از حریف پیش انداخت.

درحالیکه تنها 5 دقیقه از شروع مسابقه در استادیوم لوسیل می‌گذشت فرانسه در کانال سمت راست حمله‌ای روی دروازه مراکش سازماندهی کرد. پاس رو به عقب گریزمان به امباپه ستاره فرانسه را در موقعیت گلزنی قرار داد ولی دو ضربه او توسط مراکشی‌ها بلوکه شد. اما توپ بازگشتی را تئو هرناندز، مدافع پیش‌تاخته خروس‌ها با یک ضربه آکروباتیک وارد دروازه کرد.

1780377

این اولین گل تئو هرناندز در جام‌های جهانی بود. مدافع فرانسوی میلان در این دوره از رقابتها چهار بازی برای فرانسه به میدان رفته است. هرناندز در سه بازی قبلی فرانسه در قطر دو پاس گل داده بود. اولین پاس گل او در جریان پیروزی 4-1 فرانسه مقابل استرالیا به آدریان رابیو داده شد. پاس گل بعدی او هم در جریان پیروزی 2-1 مقابل دانمارک بود که هرناندز در آن بازی امباپه را در موقعیت گلزنی قرار داد.

اما گلزنی این مدافع باعث شد آمار جالبی برای فرانسوی‌ها ایجاد شود. تیم ملی این کشور در بیست و چهار سال اخیر یعنی در نیمه‌نهایی‌های جام‌های جهانی پنج گل به ثمر رسانده‌اند که از این تعداد چهار گل توسط مدافعان به ثمر رسیده است.

در جام جهانی 1998 که فرانسه قهرمانی را به خود اختصاص داد خروس‌ها در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کرواسی قرار گرفتند و لیلیان تورام مدافع در آن بازی دو بار دروازه حریف را باز کرد. در دوره گذشته جام جهانی در سال 2018 در روسیه که فرانسوی‌ها بار دیگر قهرمانی را به خود اختصاص دادند هم خروس‌ها در نیمه‌نهایی مقابل بلژیک قرار گرفتند که ساموئل اومتیتی مدافع در آن بازی گلزنی کرد.

1780391

حالا که در جام جهانی 2022 فرانسه دوباره به نیمه‌نهایی جام جهانی رسیده و یک مدافع، تئو هرناندز، برایش گلزنی کرده آیا مثل آن دو دوره، سالهای 1998 و 2018، آیا خروس‌ها موفق می‌شوند بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر ببرند؟

دیدگاه‌ها