کد خبر : 1859270 | 24 آذر 1401 ساعت 01:35 | 27.2K بازدید | 4 دیدگاه

یک کلین‌شیت تا دستکش و جام طلایی

هوگو لوریس: قدرندیده‌ترین گلر فعلی جهان!

کاپیتان تیم ملی فرانسه با ثبت نخستین کلین‌شیت خودش در جام جهانی قطر فرانسه را در رسیدن به فینال رهبری کرد.

هوگو لوریس: قدرندیده‌ترین گلر فعلی جهان!

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی فوتبال فرانسه در دومین بازی مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی قطر، با نتیجه دو بر صفر مقابل مراکش، تیم شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات، به برتری رسید تا برای دومین دفاع از عنوان قهرمانی خودش حریف آرژانتین شود.

نکته ویژه این مسابقه، ثبت نخستین کلین‌شیت تیم ملی فرانسه در جام جهانی قطر بود. جایی که هوگو لوریس، کاپیتان خروس‌ها، با عملکردی فوق‌العاده توانست از دروازه محافظت کرده و شاگردان دشان را بدون باز شدن دروازه مقابل حریف آفریقایی، راهی فینال کند.

1780495او ابتدا در دهمین دقیقه مسابقه با یک شیرجه تک دست، ضربه فنی و تماشایی اوناهی را دفع کرد تا شاگردان رکراکی در به تساوی کشاندن فوری بازی ناکام بمانند.

اما اوج کار این گلر باتجربه تیم ملی فرانسه، واکنش استثنایی‌اش روی ضربه برگردان الیامیق بود؛ او این بار با دست راست خود در شرایطی که دید کافی هم روی توپ نداشت، به کمک تیر دروازه مانع از ثبت زیباترین گل جام شد.

هوگو لوریس که از جام جهانی 2014 به گلر اصلی فرانسه تبدیل شده، در شرایطی دومین حضور متوالی خودش با فرانسه در فینال جام جهانی را تجربه می‌کند که در دوره قبلی مسابقات در روسیه، از بازی یک چهارم نهایی روی دور افتاد و با دو کلین‌شیت متوالی برابر اروگوئه و بلژیک، شاگردان دشان را به فینال رساند.

1780494
هوگو لوریس در پایان بازی، بونو، همبازی خودش در تیم ملی مراکش را در آغوش کشید و به او دلداری داد. گلری که رقابتی جدی با او برای تصاحب دستکش طلایی خواهد داشت.

دروازه‌بانی که برخلاف تلخ‌کامی‌هایش با تاتنهام در فوتبال باشگاهی، در لباس تیم ملی فرانسه شاهکار کرده و علاوه بر کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی و لیگ ملت‌های اروپا، یک نایب‌قهرمانی در یورو و البته یک فینال جام جهانی دست‌نخورده هم پیش روی خودش دارد.

حالا این دروازه‌بان کمتر قدردیده فوتبال جهان این فرصت را دارد تا در صورت قهرمانی فرانسه با برتری برابر آرژانتین، علاوه بر کسب احتمالی جایزه دستکش طلا، جلوتر از فابین بارتز، پرافتخارترین گلر تاریخ تیم ملی فرانسه لقب بگیرد.

دیدگاه‌ها