کد خبر : 1859483 | 25 آذر 1401 ساعت 12:09 | 100.3K بازدید | 361 دیدگاه

بهترین بازیکن تاریخ یکی از این شش نفر است

نظرسنجی بزرگ: بیایید با هم بحث و جدل کنیم!

بحث درباره انتخاب بهترین بازیکن تاریخ شاید با قهرمانی لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، در جام جهانی 2022 به پایان برسد.

نظرسنجی بزرگ: بیایید با هم بحث و جدل کنیم!

به گزارش "ورزش سه"، بحث درباره انتخاب بهترین بازیکن تاریخ تا حد زیادی پیچیده است چون هر دوره ویژگی‌های غیر قابل مقایسه با دیگر دوران‌ها را دارد. با این حال در این مطلب سعی شده که ابعاد این بحث تا حد زیادی روشن شود، حتی با این که تا حد زیادی ممکن است اشتباه باشد.

یکی از دلایل غلط بودن این بحث این است که افراد کمی به طور مثال در اسپانیا هستند که تصویر واضحی از دوران بازی پله یا آلفردو دی استفانو داشته باشند، بازیکنانی که در دوران خودشان بسیار درخشان بودند و جزو بهترین‌ها به حساب می‌آیند.

این که بخواهیم صرفا بر اساس مشاهداتی که از دهه 1980 میلادی داشتیم قضاوت کنیم شاید چندان درست نباشد. واقعیت این است که اگر مسی روز یکشنبه قهرمان جام جهانی شود، بحث درباره انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن تاریخ به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

1781030

او با یک نایب قهرمانی در جام جهانی 2014 و یک قهرمانی در قطر در سطح دیه‌گو مارادونا قرار خواهد گرفت، بازیکنی که از نظر قهرمانی باشگاهی از او پیش افتاده است. هرچند نباید فراموش کرد که قهرمانی مارادونا با ناپولی از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

1781035

اگر بخواهیم صرفا بر اساس قهرمانی در جام جهانی شرایط را بررسی کنیم، پله با سه قهرمانی در سال‌های 1958، 1962 و 1970 پادشاه این عرصه است و بسیاری از جمله سزار منوتی و توتو دا سیلویرا، دومین خبرنگار تاریخ که بیشترین تعداد جام جهانی را دیده، این اسطوره فوتبال برزیل را انتخاب می‌کنند. البته در صورت قهرمانی مسی در جام جهانی باید دوباره در این باره از او پرسید.

1781032


این بحث حداقل شامل سه بازیکن دیگر است، آن هم در صورتی که بزرگان و ستاره‌هایی مانند زین الدین زیدان یا دیگر بازیکنان قابل توجه دنیای فوتبال را نادیده بگیریم.

یکی از این سه نفر یوهان کرویف است که در سال 1974 با تیم ملی هلند نایب قهرمان جام جهانی شد. دیگری آلفردو دی استفانو است که پنج قهرمانی اروپا با رئال مادرید دارد اما فقط یک بار با آرژانتین در سال 1947 قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد و با اسپانیا جامی کسب نکرد.

1781031
1781033

البته که نفر سوم کریستیانو رونالدو است که به واسطه مهارت گلزنی و افتخارهایی که کسب کرده نمی‌تواند جایی در این فهرست نداشته باشد. هرچند درخشش نه چندان قابل توجه جهانی او با تیم ملی پرتغال باعث شده است که شرایط کمی پیچیده شود.

1781034


فوتبال‌دوستان مدرن یا معاصر با اشاره به هفت توپ طلا و شش کفش طلای مسی معتقدند که او بهترین است اما این مفاهیم بسیار جدید است و مقایسه آن با دوران قبل غیرمنصفانه به نظر می‌رسد. خصوصا که مراسم اهدای توپ طلا در سال 1956 شروع شد و هیچ بازیکن غیر اروپایی تا پیش از 1995 اجازه دریافت این جایزه را نداشت.

به طور خلاصه باید گفت که این بحث بسیار پیچیده و نامتعادل است چون فوتبال امروز همان فوتبال 50 سال قبل نیست و این بحث در نهایت بر اساس میزان اطلاعاتی که هر فرد از فوتبال دارد به نتیجه خواهد رسید و همه اطلاعات کاملی در این زمینه ندارند.

فردی که 30 ساله باشد مطمئنا لیونل مسی را در این میان انتخاب خواهد کرد و حتی شاید ملیت یا علاقه‌اش به تیم باشگاهی روی این انتخاب تاثیر بگذارد، برای مثال این که آرژانتینی یا برزیلی باشد و از رئال مادرید حمایت کند یا طرفدار بارسلونا باشد.

حالا و با توجه به تمامی شرایط و موارد ذکر شده درباره ستاره‌های بزرگ فوتبال رای و استدلال شما برای انتخاب بهترین بازیکن تاریخ چیست؟

دیدگاه‌ها