کد خبر : 1859491 | 25 آذر 1401 ساعت 12:54 | 14.6K بازدید | 2 دیدگاه

بازیکن پرورش بدهید، جایزه بگیرید

۲۱ میلیارد پاداش جام جهانی برای مدارس فوتبال ژاپن!

فدراسیون فوتبال ژاپن بخشی از پاداش جام جهانی را بین مدارس فوتبالی که در تیم‌ملی نماینده داشتند، تقسیم خواهد کرد.

۲۱ میلیارد پاداش جام جهانی برای مدارس فوتبال ژاپن!

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌ملی ژاپن همچون سال ۲۰۱۸ موفق شد به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند اما این بار حضور در جمع شانزده تیم برتر جهان، طعم خاصی برای سامورایی‌ها داشت؛ آنها اسپانیا و آلمان را شکست دادند و تا آستانه پیروزی مقابل کرواسی نیز پیش رفتند.

این عملکرد البته شاید چندان اتفاقی و بر اساس شانس هم نبود. سه رده ملی پایه ژاپن هم در دوره‌های اخیر جام جهانی حضور داشتند و بازیکنان تیمی که المپیک ۲۰۲۰ را تجربه کرده بودند، از آمادگی قابل‌توجهی برای حضور در مهم‌ترین رویداد ملی فوتبال دنیا برخوردار بودند.

صعود به جام جهانی در رده‌های نوجوانان و جوانان، دستاورد مهمی برای فدراسیون فوتبال ژاپن محسوب می‌شود و آنها تاکید زیادی بر موفقیت در این رده‌ها دارند و حالا با تخصیص بخشی از پاداش جام جهانی به مدارس فوتبال، این تاکید خود را به صورت عملی هم نشان داده‌اند.

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال ژاپن، مدارس فوتبالی که بازیکنان حاضر در لیست ۲۶ نفره را پرورش داده باشند، در درآمد جام جهانی سهیم خواهند بود.

آنها به ازای پرورش هر ساله بازیکنان در ۱۱ تا ۲۱ سالگی، ۲۲۰۰ دلار پاداش خواهند گرفت که رقم درآمدی بسیار مناسبی برای یک باشگاه فوتبال محسوب می‌شود.

به عبارتی اگر یک مدرسه فوتبال بازیکنی را از ۱۱ تا ۲۱ سالگی پرورش دهد، ۲۲ هزار دلار (نزدیک به یک میلیارد تومان) پاداش خواهد گرفت که بخشی از هزینه‌هایش را پوشش می‌دهد‌.

حال اگر مدرسه فوتبالی نظیر "برادران ساگینوما" چند بازیکن در تیم‌ملی داشته باشند، این درآمد افزایش خواهد یافت.

البته برخی از بازیکنان تیم‌ملی ژاپن از سنین پایین راهی تیم‌های خارجی شدند اما در مجموع ۵۵۰ هزار دلار از پاداش جام جهانی تیم‌ملی ژاپن به مدارس فوتبال اختصاص می‌یابد تا آنها معادل ۲۱ میلیارد درآمد از جام جهانی به جیب بزنند.

این طرح، مدارس فوتبال ژاپن را بیش از پیش برای پرورش استعداد فوتبالی ترغیب می‌کند و احتمالا باید شاهد اثر محسوس آن در سال‌های آینده نیز ماند؛ جایی که ۱۱ ساله‌های کنونی به لیست نهایی ژاپن می‌رسند و می‌توانند هدف فدراسیون فوتبال برای ورود به جمع ده قدرت جهان فوتبال را رقم بزنند.

دیدگاه‌ها