کد خبر : 1859497 | 25 آذر 1401 ساعت 13:25 | 6.2K بازدید | 0 دیدگاه

۱۴هزار پلیس و آماده‌باش کامل در خیابان‌های پاریس

ژرالد دارمانی، وزیر کشور فرانسه، از تدابیر امنیتی خاص و ویژه‌ای برای دیدار فینال جام جهانی 2022 در این کشور خبر داد.

۱۴هزار پلیس و آماده‌باش کامل در خیابان‌های پاریس

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه روز یکشنبه در دیدار فینال جام جهانی 2022 قطر باید به مصاف تیم ملی آرژانتین برود تا تکلیف قهرمان این رقابت‌ها مشخص شود.

وزیر کشور فرانسه روز جمعه در جلسه با افسر ارشد گارد ملی، افسر ارشد پلیس و رییس پلیس شهر پاریس اعلام کرد که 14 هزار نیروی پلیس قرار است در جریان بازی روز یکشنبه برابر آرژانتین در شهرهای مختلف این کشور مستقر شوند.

این در حالی است که با توجه به حضور پر تعداد مراکشی‌ها در این کشور نیز 12840 نیروی پلیس برای بازی رده‌بندی بین کرواسی و مراکش در خیابان‌‎ها فرانسه مستقر خواهند شد.

پیش از این در جریان بازی تیم ملی فرانسه و مراکش در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر نیز 10 هزار نفر از نیروهای امنیتی فرانسه در شهرهای این کشور خصوصا در پاریس حضور داشتند اما باز هم درگیری‌های بسیاری بین طرفداران دو تیم به وجود آمد.

گفته شده است که تمامی ورودها و خروج‌ها به ایستگاه‌های قطارهای درون شهری پاریس به مقصد شانزه لیزه و لورن نونیز تحت نظر خواهد بود تا افراد خرابکار وارد این مناطق نشوند. ورود و خروج ماشین‌ها به خیابان شانزه لیزه نیز در این روز ممنوع است.

انتظار می‌رود که در صورت قهرمانی تیم ملی فرانسه جمعیتی بین 300 تا 600 هزار نفر راهی خیابان شانزه لیزه شوند.
پیش از این در جریان درگیری هواداران مراکش و فرانسه در مون پولیه نوجوانی 14 ساله بر اثر برخورد با یک ماشین کشته شد و این موضوع باعث افزایش اقدامات امنیتی در دو بازی باقی مانده از جام جهانی شد.

دیدگاه‌ها