کد خبر : 1859560 | 25 آذر 1401 ساعت 21:05 | 27.4K بازدید | 9 دیدگاه

به بهانه خداحافظی سرخیو بوسکتس

پایان تیم تیکی‌تاکا ، قهرمان 2010 (منهای دو نفر)!

آخرین بازمانده تیم رویایی ۲۰۱۰ اسپانیا از تیم ملی خداحافظی کرد.

 پایان تیم تیکی‌تاکا ، قهرمان 2010 (منهای دو نفر)!

به گزارش "ورزش سه" با خداحافظی سرخیو بوسکتس از تیم ملی اسپانیا، آخرین ستاره درخشان از جمع ۲۳ ملی پوش لاروخا که تیکی تاکا را به صدر فوتبال جهان رساندند هم کارش در تیم ملی تمام شد.

لوئیس انریکه در قطر یک تیم کاملاً جوان شده اسپانیایی را به نمایش گذاشت که در آن جای بسیار کمی برای کهنه سربازانی در نظر گرفته شده بود که در دوخته‌شدن ستاره روی پیراهن لاروخا کمک کرده بودند و بوسکتس تنها نماینده از تیم رویایی ۲۰۱۰ بود. در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۰، بسیاری از بازیکنانی که در لیست انریکه برای جام جهانی ۲۰۲۲ قرار داشتند، هنوز اولین بازی حرفه ای خود را انجام نداده بودند، در حالی که بوسکتس در آستانه رسیدن به اوج بود.

1781200

ایکر کاسیاس، سرخیو راموس، جرارد پیکه، کارلوس پویول، خوان کپدویا، سرخیو بوسکتس، ژابی آلونسو، ژاوی، اینیستا، پدرو رودریگز و داوید ویا؛  فوتبالیست هایی بودند که ویسنته دل بوسکه برای تاریخ سازی در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ برابر هلند انتخاب کرد. در حال حاضر، از یازده نفر تیم اصلی که در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بازی کردند، تنها دو فوتبالیست فعال هستند که شانس ورود به ترکیب لاروخا را دارند: سرخیو راموس و پدرو.

مدافع میانی پاریسی‌ها پس از بهبودی کامل از مصدومیتی که او را در مسیر دوری از قطر قرار داد، لحظات خوبی را در پی اس جی سپری می کند. سرخیو راموس علی‌رغم عملکرد خوبش، در نهایت به تیم اعزامی به قطر راه پیدا نکرد و در مورد غیبتش در این جام گفت:" فصل گذشته به دلیل مصدومیت و تطبیق با یک باشگاه جدید و یک شهر متفاوت، اوضاع سخت بود. من از قلب و روحم کار کردم تا ریکاوری کنم و برگردم تا مثل همیشه حضور در این تورنمنت را احساس کنم. البته این یکی از آن آرزوهای بزرگی بود که باید برآورده می‌کردم، پنجمین رویا بود، اما متأسفانه باید آن را از خانه‌ام ببینم."

ستاره سابق بارسلونا، پدرو رودریگز، اکنون در لاتزیو حضور دارد. این مهاجم ۳۵ ساله در این فصل ۱۳ بازی انجام داده است که در آنها ۲ گل به ثمر رسانده و ۲ پاس گل داده است.

* سرنوشت ۲۳ بازیکن اسپانیا در آفریقای جنوبی چه شد؟

*ویکتور والدس

پس از بازنشستگی به عنوان فوتبالیست در سال ۲۰۱۸، نقش خود را ۱۸۰ درجه تغییر داد تا فوتبال را از روی نیمکت تجربه کند. او در حال حاضر پس از حضور در تیم جوانان بارسلونا و یوآ هورتا، بدون تیم است.

1781207

*ایکر کاسیاس

اسطوره سابق سفیدپوشان در اواسط آگوست ۲۰۲۰ اعلام کرد که فوتبال حرفه ای را رها می کند. سکته قلبی در طول تمرین با پورتو در ماه می ۲۰۱۹ دلیلی بود که او را مجبور به این تصمیم کرد.

1781208

*پپه رینا

هنوز در ۴۰ سالگی در حال بازی است. او دروازه‌بان تعویضی ویارئال است و تا اینجای فصل هنوز فرصت نکرده دستکش هایش را برای دفاع از دروازه زیردریایی زرد در لالیگا به تن کند. در کوپا دل ری اما، پپه رینا در پیروزی مقابل سانتا آمالیا به میدان رفت.

1781209

* رائول آلبیول

در ۳۷ سالگی، او گزینه دیگری برای اسپانیا برای بازگشت به دوران قهرمانی‌ها است. او به عنوان مدافع میانی با ویارئال کارش را دنبال می‌کند و در این فصل ۱۳ بازی در لالیگا انجام داده است.

1781210

*جرارد پیکه

در سال ۲۰۱۸ از تیم اسپانیا خداحافظی کرد و در این فصل تصمیم گرفت کفش های فوتبال خود را آویزان کند. مدافع وسطی که وقتی لاروخا در مسابقات بین المللی به میدان رفت، تمام تلاشش را کرد.

1781211

*کارلوس مارچنا

پس از آخرین تجربه فوتبال عجیب و غریب با تیم هندی کرالا بلاسترز از فوتبال بازنشسته شد.

1781213

*کارلس پویول

او در سال ۲۰۱۴ بازنشسته شد. کاپیتان بهترین نسل تاریخ بارسلونا در ۳۵ سالگی کفش های خود را آویخت و ۲۳ عنوان قهرمانی از جمله یک جام جهانی، سه قهرمانی اروپا و یک جام یورو را به دست آورد.

1781212

*خوان کپدویا

در تیم مدیریتی اسپانیول، یکی از باشگاه هایی که در آن بازی می کرد، حضور دارد. او در سال ۲۰۱۷ در سانتا کولوما آندورا بازنشسته شد.

1781216

*آلوارو آربلوا

او در سال ۲۰۱۷ در وستهام بازنشسته شد و در حال حاضر مربی تیم جوانان رئال مادرید است.

1781217

*سرخیو راموس

یکی از تردیدها در اسپانیای بدون ستاره ۲۰۲۲. مدافع میانی پاری سن ژرمن فوتبال خود را در لیگ یک ادامه می‌دهد. او سیزده بازی در رقابت های داخلی و شش بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده است.

1781219

*سرخیو بوسکتس

به تازگی از تیم اسپانیایی خداحافظی کرده است.

1699747

*خاوی مارتینز

در ۳۴ سالگی، او در حال حاضر در قطر، کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ زندگی می کند و از ژوئن ۲۰۲۱ برای باشگاه قطر اف‌سی بازی کرده است. به دلیل سطح پایین لیگ، شانس بسیار کمی برای بازگشت او به تیم ملی وجود دارد.

1781224

*ژاوی هرناندز
او در سال ۲۰۱۹ از فوتبال خداحافظی کرد و بیانیه خداحافظی خود را در سن ۳۹ سالگی در السعد منتشر کرد. او در حال حاضر مربی باشگاه بارسلونا است.

1781229

*آندرس اینیستا

زننده گلی که به اسپانیا تنها جام جهانی را داد، در سن ۳۴ سالگی باشگاه بارسلونا را ترک کرد تا برای ویسل کوبه ژاپن بازی کند. در همان سال ۲۰۱۸ او از تیم ملی کناره‌گیری کرد.

1781233

*سسک فابرگاس

در ۳۵ سالگی، هافبک اسپانیایی آخرین روز های فوتبال خود را در کومو ۱۹۰۷ در سری بی ایتالیا تجربه می کند. او در این فصل هشت بازی انجام و یک پاس گل نیز داده است.

1781234

*ژابی آلونسو

او در سال ۲۰۱۷ از فوتبال خداحافظی کرد و پس از مربیگری در رده‌های سنی رئال سوسیداد، در نهایت به یک تیم آلمانی پیوست تا هدایت بایر لورکوزن را بر عهده بگیرد.

1781238

*داوید سیلوا

این هافبک همچنان از فوتبال در بالاترین سطح لذت می برد و در این فصل او تاکنون ۱۲ بازی در لالیگا با رئال سوسیداد انجام داده است. او در سال ۲۰۱۸ از حضور در تیم ملی خداحافظی کرد.

1781236

*خوان ماتا

در ۳۴ سالگی برای گالاتاسارای ترکیه بازی می کند، جایی که اولین بازی خود را در این فصل پس از گذراندن یک دهه در تیم های لیگ برتر انجام داد.

1781239

*پدرو رودریگز

با لاتزیو در سری آ و لیگ اروپا از فوتبال لذت می‌برد.

1781240

* خسوس ناواس

او کاپیتان سویا است. او همیشه بازیکن فیکس نیست، اما همچنان برای یک جایگاه در سمت راست می جنگد. یکی دیگر از شانس‌های بازی مجدد در اسپانیا.

1781241

*داوید ویا

در سال ۲۰۱۹ در لیگ ژاپن با ویسل کوبه از فوتبال خداحافظی کرد. مهاجم افسانه ای اسپانیایی برای پخش مسابقات لالیگا از فصل ۲۰۲۲/۲۰۲۳ به تیم کارشناسی شبکه DAZN لالیگا پیوسته است.

1781242

*فرناندو یورنته

اگرچه این مهاجم بازنشستگی خود را اعلام نکرده است، اما پس از خداحافظی از ایبار در ماه آگوست، در این فصل در هیچ تیمی بازی نمی کند.

1781382

*فرناندو تورس

او در سال ۲۰۱۹ در ساگان توسو در ژاپن کفش‌های های خود را آویخت. در حال حاضر، او از نقش خود به عنوان مربی بخش های تمرینی اتلتیکو مادرید لذت می برد.

1781243

دیدگاه‌ها