کد خبر : 1859601 | 26 آذر 1401 ساعت 02:10 | 37.6K بازدید | 0 دیدگاه

رقابت فوق جذاب در فوق سنگین؛

ایران به مدال یک ضرب نرسید، تالاخادزه وزنه انداخت

در پایان رقابت های یک ضرب دسته فوق سنگین وزنه برداری قهرمانی جهان لاشا تالاخادزه خیلی میلیمتری به مدال طلا دست یافت.

ایران به مدال یک ضرب نرسید، تالاخادزه وزنه انداخت

به گزارش "ورزش سه"، در شب پایانی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان 2022 به میزبانی کلمبیا مسابقات دسته فوق سنگین با حضور دو وزنه بردار ایرانی در حال برگزاری است. 
آیت شریفی که کار خود را با 190 کیلوگرم آغاز کرد، بعد از مهار این وزنه در بالا بردن وزنه 196 کیلوگرمی هم موفق بود. شریفی این فرصت را داشت که با مهار وزنه 201 کیلوگرمی جایگاه خود را در جدول بهبود ببخشد، اما در حرکت سوم موفق نبود. 
علی داوودی نیز به عنوان نایب قهرمان المپیک قبل از سه وزنه بردار آماده این دسته روی تخته رفت. او ابتدا 197 کیلوگرم را به راحتی مهار کرد و در حرکت دوم بهترین رکورد رسمی خود در یکضرب یعنی 202 کیلوگرم را به ثبت رساند. این وزنه بردار ایرانی در حرکت سوم در مهار وزنه 204 کیلوگرمی ناکام بود تا با مقام چهارم به کار خود در یکضرب پایان دهد.  

1781342

در ادامه رقابت جذابی بین سه وزنه بردار گرجستانی، ارمنستانی و بحرین به وجود آمد. لاشا تالاخادزه که در سال های اخیر با رکوردهای فوق العاده خود بدون رقیب بوده، موفق شد با مهار وزنه 215 کیلوگرمی و فقط به خاطر زود بالا بردن این وزنه به مدال طلا برسد. جالب اینکه تالاخادزه در حرکت سوم خود نتوانست 220 کیلوگرم را مهار کند. 
اما لالایان از ارمنستان با آمادگی فوق العاده خود 215 کیلوگرم را مهار کرد و به مدال نقره رسید. 
همچنین میناسیان که برای کشور بحرین وزنه می زند، با وزنه 212 کیلوگرم به مدال برنز یک ضرب دست یافت. 
تا دقایقی دیگر حرکت دوضرب آغاز می شود و باید امیدوار بود با توجه به رکوردهای بالاتر داوودی در دوضرب، در مجموع این وزنه بردار ایرانی بتواند رقبای قدرتمند خود را پشت سر بگذارد.

دیدگاه‌ها