کد خبر : 1859609 | 26 آذر 1401 ساعت 08:07 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

ایران می توانست نتیجه بهتری مقابل امریکا کسب کند

بگوویچ: انتظار رفتار بهتری با اسکوچیچ داشتم

مربی کهنه کار کروات که سال ها تجربه کار در ایران را دارد با حمایت از اسکوچیچ تاکید کرد که رفتار خوبی با او نشده است.

بگوویچ: انتظار رفتار بهتری با اسکوچیچ داشتم

به گزارش "ورزش سه"، وینکو بگوویچ یکی از مربیان اهل کرواسی است که سال ها در فوتبال ایران کار کرده است. او که سابقه هدایت تیم هایی چون پرسپولیس، پاس، مس و گل گهر را داشته در خصوص کارایی بالای مربیان کروات در ایران گفت: فوتبال ایران با دانش مربیان کروات آمیخته شده است. مربیان زیادی از جمله من، برانکو، استانکو، ایویچ، بوناچیچ، کرانچار و... در ایران کار کرده اند. هر کدام از ما سعی کردیم آن چه را بلدیم را به فوتبال ایران تزریق کنیم. فکر می کنم که همه باشگاهها در این زمینه پیشرفت کردند.

ویدئو: 267453

او که با ویژه برنامه جام جهانی صحبت می کرد با تاکید بر اینکه اسکوچیچ عملکرد خوبی در تیم ایران داشت افزود: این گونه نیست که چون اسکوچیچ هموطن من بوده بخواهم دفاع کنم. او خیلی مربی عالی بود. اسکوچیچ خیلی مجرب بود و خیلی دانش داشت. او حتی شناخت بالایی از بازیکنان ایرانی داشت ولی زمان زیادی در اختیارش نبود. انتظار داشتم با او رفتار بهتری شود. ایران در وضعیتی هست که بازیکنان خوبی دارد. آنها می بایست شاید از گروه خود صعود می کردند ولی به هر حال این تصمیمی بود که گرفته شد.

این مربی 74 ساله تاکید کرد: سه چهار ماه قبل از جام جهانی گفتم که اسکوچیچ شاید بهترین مربی برای جام جهانی باشد. ایویچ زمانی می توانست برای ایران یک مربی خوب باشد ولی آن گونه با او رفتار شد. نمی دانم در فدراسیون فوتبال ایران چه می گذرد که چنین اشتباهات بزرگی از نظر من رخ می دهد. ایویچ هم در برهه خود هم مناسب بود ولی به نظرم در برهه ای از زمان از آنها استفاده می شود و بعد کنار گذاشته می شوند.

1781361

باید اجازه دهید تا مربیان کار خود را در دوران آماده سازی جام جهانی انجام دهند. نباید بگذارید بازی های تدارکاتی یا مسائل حاشیه ای تحت تاثیر قرار بگیرد. به هر حال این تصمیمی بود که گرفته شد و نمی شود چیز خاصی گفت.

بگوویچ در پاسخ به این سوال که آیا ایران با اسکوچیچ نتایج بهتری در جام جهانی کسب می کرد گفت: خیلی سخت است که این را بگویم. اسکوچیچ حدود دو سال با ایران کار کرد. به نظرم شاید می توانستید نتیجه بهتری مقابل امریکا کسب کنید. برخی از بازیکنانی که بازی نکردند می توانستند مقابل امریکا موثر باشند. بعضی از بازیکنان را اسکوچیچ انتخاب کرده بود که خیلی به آنها در جام جهانی کم بازی رسید. شاید اگر همین بازیکنان جلوی امریکا بازی می کردند، شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد. ایران فاصله کمی تا صعود به مرحله بعد داشت. فکر می کنم مساله بیشتر در خط دفاعی و میانی بود. سال های سال است که ایران هافبک بازیساز ندارد. نتیجه خوب وقتی به دست می آید که همیشه در بهترین شرایط خود باشید.

او در مورد اشکالات تیم ملی ایران در قطر گفت: در بازی با انگلیس، تعداد پاس ها واقعا تاسف آور بود. مقابل امریکا هم تیم ایران کمی بهتر بازی کرد. باید ارتباط بین بازیکنانی چون خلیل زاده را سرمربی بیشتر ایجاد می کرد. موقعیت های خوبی هم مقابل امریکا داشتید که متاسفانه از دست رفت.

دیدگاه‌ها