کد خبر : 1859612 | 26 آذر 1401 ساعت 08:20 | 29.2K بازدید | 2 دیدگاه

ترزگه: این فینال خیلی برایم خاص و احساسی است

ستاره فرانسوی قهرمانی را حق مسی می‌داند

مهاجم سال‌های نه چندان دور فرانسه، طی اظهار نظری جالب، قهرمانی در جام جهانی را حق مسی دانست.

ستاره فرانسوی قهرمانی را حق مسی می‌داند

به گزارش "ورزش سه"، دیوید ترزگه، مهاجمی که هواداران فوتبال فرانسه خاطرات مهمی با او دارند – گل قهرمانی یورو 2000 و از دست دادن پنالتی مهم فینال جام جهانی 2006 – با تمجید از دیدیه دشان، معتقد است که این مربی هر کاری که باید برای فرانسه انجام داد و در هرجایی که بوده درخشیده است.

او در مورد فینال فرانسه و آرژانتین، کشوری که فوتبال را از آنجا آموخت و کشوری که فوتبال باشگاهی را از آن شروع کرد، گفت: این فینال خیلی برای من خاص و احساسی  است. من در فرانسه فوتبالم را آموزش دیدم و این از نظر حرفه ای بود. اگر بخواهم از نظر احساسی بگویم، این مسابقه بسیار متفاوتی برای من است که انتظار فوتبالی فوق العاده را دارم. 

ویدئو: 267438

او که یکی از ستارگان خط حمله فرانسه در دوران خود بود و گل قهرمانی در یورو 2000 را برای خروس ها زد، در مورد شرایط تهاجمی تیم دشان گفت: باید راجع به دمبله هم صحبت کنیم و بگویم که فرانسه از نظر استعداد فردی و شخصی هم بسیار قوی است. مهاجمان فرانسه کیفیت خیلی بالایی دارد و دشان توانسته به خوبی با بازیکنان کار کند و آنها توانستند خود را با شرایط وفق دهند.

1781364

ستاره پیشین خط حمله تیم ملی فرانسه که با ویژه برنامه جام جهانی در شبکه سه صحبت می کرد در مورد شرایط ایران در جام جهانی گفت: من خیلی فوتبال ایران را نمی شناسم. می دانم که تیمی هستند با مربی که من دوستش دارم و در حال پیشرفت هستند. ایران کشوری است که مردمش عاشق فوتبال هستند. فوتبال طبقات اجتماعی مختلف را به هم پیوند می زند و امیدوارم که ایران هم مسیر فرانسه را طی کند. 

ترزگه که تیم ملی کشورش با آرژانتین دیدار می کند در پاسخ به این سوال که به نظرت حق مسی با این همه درخشش، قهرمانی در جام جهانی نیست؟ گفت: در مورد بهترین بازیکن دنیا صحبت می کنیم و فتح جام جهانی حق اوست. خیلی عجیب و غیرقابل باور است که این آخرین جام جهانی مسی باشد و فکر می کنم که او یکی از بازیکنانی است که لیاقت قهرمانی در جام جهانی را دارد.

1781365

دیدگاه‌ها