کد خبر : 1859631 | 26 آذر 1401 ساعت 10:02 | 1.8K بازدید | 1 دیدگاه

در بازی‌های آسیایی فقط برای طلا به آب خواهیم زد

جاور: 12 سال است در تیم ملی‌ام اما مشکلات تمامی ندارد

قایقران تیم ملی روئینگ ایران گفت: 12 سال است در تیم ملی حضور دارم مشکلات از 12 سال پیش تاکنون همیشه وجود داشته، گاهی کمتر بوده گاهی بیشتر و هیچ وقت به گونه ای نبوده که مشکلاتی نداشته باشیم.

جاور: 12 سال است در تیم ملی‌ام اما مشکلات تمامی ندارد

به گزارش "ورزش سه" مهسا جاور در گفت‌وگو با خبرگزاری فاس، در خصوص رقابت‌های قهرمانی روئینگ آسیا و کسب مدال طلا در این مسابقات اظهار داشت: خداراشکر می‌کنم که بازگشتم به روزهای اوج با مدال رقابت‌های قهرمانی آسیا همراه بود و توانستم بعد از مدت ها دوری با اعتمادی که سرمربی تیم ملی به من کرد در مسابقات قهرمانی روئینگ آسیا مدال خوش رنگ طلا را به دست آورم و یک بازگشت خوبی را داشته باشم. تیم ملی در مجموع نتیجه بسیار خوبی را در مسابقات قهرمانی روئینگ آسیا کسب کرد که امیدوارم این روند رو به جلو برای تیم ملی حفظ شود تا در رقابت‌های آینده نیز اتفاقات خوبی را برای قایقرانی کشورمان رقم بزنیم.

وی در خصوص چگونگی سطح مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: من حدود 4 سال از تیم ملی به دور بودم و در تورنمنت‌های بین المللی شرکت نکرده بودم، اما رکورد ها در این مسابقات نشان می داد همه کشورها در رشته قایقرانی پیشرفت کرده اند. خوشحالم که آسیا در رشته قایقرانی پیشرفت خوبی را داشته است و تیم ملی هم در قایقی قرار دارد که به سوی پیشرفت در حال حرکت است. ما در این رقابت ها در 2 ماده توانستیم چین قدرتمند را پشت سر بگذاریم و مدال طلای این مسابقات را به دست آوریم، این یعنی پیشرفتی که از آن صحبت می کنیم.

* قایقرانی ایران دیگر مثل سابق نیست و کشورهای شرقی باید روی ما حساب باز کنند

پاروزن تیم ملی روئینگ کشورمان درباره پیشرفت قایقرانی ایران و بالا رفتن انتظارات از این رشته ورزشی گفت: نازنین ملایی نماینده کشورمان در المپیک توکیو بود که توانست رکورد بسیار خوبی را به جا بگذارد و نتیجه‌ای که کسب شد انتظارات از قایقرانی را بالا برد. در رقابت های قهرمانی آسیا هم نشان دادیم که دیگر ایران سابق نیستیم و حتی کشورهای شرق آسیا هم باید از ایران در میدان رقابت بترسند. تمام تلاش ما این است بتوانیم بهترین نتایج را در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی کسب کنیم. امروز دیگر برای تیم ملی همه چیز ممکن است و باید بیشتر از گذشته خودش را نشان دهد.

* در مسابقات بازی‌های آسیایی فقط و فقط برای کسب طلا به آب خواهیم زد

وی در ادامه افزود: در گذشته همیشه می گفتیم وقتی چین در مسابقات حضور دارد نمی توانیم روی طلا حساب کنیم، اما در مسابقات قهرمانی آسیا ثابت کردیم تیم ملی توانمند است و میتواند در آینده حرف های زیادی را برای گفتن داشته باشد. پیشرفت قایقرانی یک واقعیت است که کشورهای شرقی دیگر امروز آن را پذیرفته اند. ایران را به جرأت می گویم در مسابقات بازی های آسیایی در تمامی ماده ها فق و فقط برای کسب مدال طلا با حریفان رقابت خواهیم کرد و هیچ چیز جز طلا ورزشکاران قایقرانی را راضی نخواهد کرد.

* 12 سال است در تیم ملی حضور دارم؛اما مشکلات برای ما تمامی ندارد

جاور در پاسخ به این سوال که قایقرانی امروز با چه مشکلاتی دسته و پنجه نرم می‌کند؟ گفت: هنوز قایقرانی مشکلات امکاناتی دارد در قایقرانی کمی با مشکلات امکاناتی دست و پنجه نرم می کنیم و همچنان مشکلاتی را داریم و نمی‌توانیم بگوییم هیچ مشکلی وجود ندارد. واقعیت امر این است که امکانات ما با امکانات کشورهای شرق آسیا قابل مقایسه نیست، به عنوان مثال ما پیشت 2000 متر برای تمرین نداریم و همیشه در پیست های 1000 متر تمرین می‌کنیم. با همه این مشکلات و محدودیت‌ها تدابیری از سوی فدراسیون و کادر فنی تیم ملی برای ورزشکاران در نظر گرفته می شود تا کمبودها کمی کاهش پیدا کند. خداراشکر می‌کنیم با توجه به امکاناتی که داشتیم زحمت مربیان و فدراسیون جواب داد و نتیجه خوبی را کسب کردیم و انتظار داریم مسئولین در این باره نگاه ویژه ای به قایقرانی داشته باشند. 12 سال است در تیم ملی حضور دارم مشکلات از 12 سال پیش تا کنون همیشه وجود داشته، گاهی کمتر بوده گاهی بیشتر ولی هیچ وقت به گونه ای نبوده که مشکلاتی نداشته باشیم.

* دغدغه ذهنی ما کم شود در مسابقات رنکینگ مدالی کشورمان را جابه‌جا می‌کنیم

پاروزن تیم ملی روئینگ کشورمان در خصوص توجه مسئولان به رشته قایقرانی و رفع دغدغه های مربیان و ورزشکاران تصریح کرد: شما به همین نتایج نگاه کنید اگر حتی یک درصد از درگیری‌های ذهنی مربیان و ورزشکاران کم شود، چقدر می تواند تأثیرگذار باشد. در تمامی مسابقات طبیعتا همه ورزشکاران از نظر وضعیت جسمانی در یک سطح قرار دارند، اما ورزشکاری برنده می شود که ذهن قوی را داشته باشد. قطعا اگر مشکلات ما حل شود می‌توانیم در مسابقات جهانی هم خوش بدرخشیم و نتایج بسیار خوبی را کسب کنیم. امیدوارم در آینده این اتفاق برای قایقرانی بیافتد. ورزش قایقرانی پتانسیل کسب مدال زیادی دارد چرا که ماده‌های مختلف زیادی را دارد و در مسابقات می‌توانیم به راحتی حتی رنکینگ کشورمان را تغییر دهیم.

* جدایی 2 انجمن از فدراسیون قایقرانی اتفاق بسیار خوبی بود

جاور در پایان با اشاره به جدایی 2 انجمن از فدراسیون قایقرانی و متمرکز شدن فدراسیون روی رشته های اختصاصی خود گفت: فدراسیون قایقرانی یکی از بزرگترین فدراسیون ها است، چرا که تعداد ورزشکارانی بسیار زیادی را دارد. رئیس فدراسیون هم همیشه در هر شرایطی تمام تلاش خود را می‌کند تا تیم ملی و ورزشکاران را در اردوهای مستمر نگهدارد. فدراسیون همیشه در تلاش است که بهترین امکانات را در اختیار ما قرار بدهد، اما با توجه به بالا بودن تعداد ورزشکاران در این رشته ورزشی بسیار کار سختی است. جدا شدن 2 انجمن از فدراسیون قایقرانی قطعاً در آینده تأثیر خود را نشان خواهد داد و بعد از این موضوع فکر می‌کنم رئیس فدراسیون بتواند تمرکز بیشتری به قایقرانی داشته باشد.

دیدگاه‌ها