کد خبر : 1859654 | 26 آذر 1401 ساعت 12:14 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

جودکاران اردونشین حاشیه امنیت نخواهند داشت

قمی: با هیچ کس در اردو تعارف نداریم

مربی تیم ملی جودو گفت: زمان کمی تا پایان تعلیق جودو ایران باقی مانده است و‌ هدف اصلی ما حضور موفق در بازی های آسیایی چین است، برای همین با هیچ کسی در اردوها تعارف نداریم.

قمی: با هیچ کس در اردو تعارف نداریم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری فارس، چهل و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور و انتخابی تیم ملی جودو مردان(جام منتظران) طی روزهای ۲۴ و‌۲۵ آذرماه به میزبانی استان فارس و شهر شیراز پیگیری شد. این رقابت‌ها در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز با حضور ۲۸ تیم از ۲۷ استان برگزار شد. در این رقابت ها ۲۲۹ ورزشکار، مربی و سرپرست حضور داشتند و‌ در پایان جام چهل و پنجم، تیم هیات جودو استان البرز با کسب دو مدال طلا، یک مدال برنز و یک عنوان پنجمی جام قهرمانی را بالای سر برد. تیم هیات جودو استان فارس نیز با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره، دو مدال برنز و یک عنوان پنجمی نایب قهرمان این دوره از مسابقات شد. 

تیم استان چهارمحال و بختیاری با کسب یک مدال طلا، یک عنوان پنجمی و یک عنوان هفتمی در سکوی سوم ایستاد.

حسین قمی مربی تیم ملی جودو بزرگسالان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که مسابقات قهرمانی بزرگسالان را چطور دیدید، گفت: مسابقات طی دو روز در شهر شیراز برگزار شد، خوشبختانه این رقابت ها از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردار بود و ما مبارزات جذابی را شاهد بودیم، رقابت بین نفرات حاضر در مسابقات بسیار بالا بود، به هر حال مدال آوران شانس حضور در اردوی تیم ملی را خواهند داشت. میزبانی خوبی را از شیراز شاهد بودیم که شرایط بسیار خوبی را برای برگزاری مسابقات مهیا کرده بودند و جا دارد از هیات جودو شیراز برای این میزبانی خوب تشکر کنیم.

وی در ادامه افزود: نفرات حاضر در اردوی تیم ملی پیش از مسابقات قهرمانی کشور در اردوی یک هفته‌ای اصفهان حضور داشتند و این نفرات قرار است اگر شرایط مهیا شود در جام کاسپین روسیه حضور داشته باشند. نفرات حاضر در اردوی اصفهان از امروز وارد اردوی تیم ملی خواهند شد تا در صورت مهیا شدن خروجی جودوکاران سرباز قهرمان بتوانیم راهی روسیه شویم.پس از این مرحله از اردوها نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور (شیراز)با تصمیم مسولان فدراسیون و کادرفنی در اردوها حضور خواهند داشت.

مربی تیم ملی جودو در پاسخ به این سوال که آیا  به غیر از مدال آوران در قهرمانی کشور، جودوکارانی که شایسته حضور در اردوی تیم ملی بودند و با بدشانسی موفق به کسب مدال نشدند را نیز به اردوها دعوت خواهید کرد یا خیر، گفت: بله ما تصمیم داریم، به غیر از نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور، تعدادی از جودوکاران که عملکرد خوبی در مسابقات داشتند را نیز به اردوها دعوت کنیم. بدون شک پس از آغاز اردوها یک مرحله انتخابی درون اردویی نیز خواهیم داشت تا شاکله اصلی تیم ملی مشخص شود. البته این به آن منظور نیست که نفرات برتر بعد از آن خیالشان در اردوها راحت خواهد بود، چون نفرات دوم‌و سوم نیز در اردوها حضور خواهند داشت تا سطح فنی آنها نیز بالا برود تا کسی حاشیه امنیت در اردوها نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: زمان کمی تا پایان تعلیق باقی مانده است و‌ هدف اصلی ما حضور موفق در بازی های آسیایی چین است، برای همین با هیچ کسی در اردوها تعارف نداریم. نظم در اردوها برای ما بسیار حائز اهمیت است، درست است که بحث‌فنی و قهرمانی نیز مهم است، اما اولویت اصلی برای ما نظم یک قهرمان در اردوها است. برای اینکه زمان کمی تا پایان تعلیق جودو ایران باقی مانده و حضورمان در بازیهای آسیایی مهم است، ما با هماهنگی فدراسیون برنامه های اردویی منظمی را تدوین کرده ایم و قرار است در اردوهای مشترک و مسابقات برون مرزی متعددی حضور داشته باشیم.

دیدگاه‌ها