کد خبر : 1859663 | 26 آذر 1401 ساعت 12:46 | 14.5K بازدید | 1 دیدگاه

تونی: آرژانتین روح بنفیکا را در فینال خواهد داشت

حرفهای سرمربی سابق تراکتور درباره دو یار ویژه مسی

تونی اولیویرا سرمربی سابق تراکتور در گفتگو با روزنامه آبولا، به تمجید از 2 بازیکن آرژانتینی بنفیکا پرداخت.

حرفهای سرمربی سابق تراکتور درباره دو یار ویژه مسی

به گزارش "ورزش سه"، تونی اولیویرا یک چهره شاخص و شناخته شده در فوتبال ایران است. سرمربی پرتغالی که هدایت تراکتور را در سه مقطع مختلف بر عهده داشت، سالها روی نیمکت بنفیکا نشست و در زمان بازی نیز یکی از چهره های شاخص این غول پرتغالی بود و به قهرمانی های متعددی دست یافت.

تونی اولیویرا در شماره امروز روزنامه آبولا، مصاحبه ای را انجام داده و درباره سبک بازی انزو فرناندز و نیکولاس اوتامندی، 2 بازیکن آرژانتینی بنفیکا به صحبت پرداخته است.

در این گفتگو و به نقل از تونی آمده است: انزو واقعاً یکی از چهره های بزرگ این جام جهانی است، جایی که او پیشرفتی که در بنفیکا و در رقابت هایی مانند لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده است را آشکار می کند و به نمایش می گذارد.

1781439

تونی می گوید: او در ابتدای جام، برای تیم ملی آرژانتین از ابتدا به میدان نرفت اما به محض اینکه به او شانس حضور در زمین داده شد، هرگز این فرصت را از دست نداد، زیرا به دلیل کیفیت فوق‌العاده‌ای که دارد، پیش بینی این کار سخت نبود که او خودش را به کادرفنی ثابت می کند.

سرمربی سابق تراکتور افزود: ما در واقع یک انزوی قدرتمندتر را دیده‌ایم که می‌توانست در پست های 6 و 8 بازی کند، از کناره ها نفوذ کند، در مرکز زمین بازی کند، بازیکنی با وسعت استثنایی در پست های مختلف. او برای تغییر پارادایم (مدل، الگو) فوتبال بنفیکا تعیین کننده است.

او می افزاید: با حضور انزو فرناندز، همه بازیکنان سبک خوبی از خود نشان دادند. فلورنتینو جوان، رافا، حتی خود ژائو ماریو، همه اعضای تیم با آمدن انزو بهتر شدند. بدیهی است که فوتبال بنفیکا فقط مربوط به او نیست. به طور غیرقابل انکاری، انزو ابعادی از سبک بازی را در خودش پیدا کرد که پیش از این نداشت.

سطح بسیار بالای اوتامندی در قطر نیز تونی را تحت تاثیر قرار می دهد. سرمربی سابق بنفیکا درباره او نیز می گوید: اوتامندی، خب، اوتامندی رهبر این تیم فعلی آرژانتین نیست، چون مسی هست. اما تیمی مانند بنفیکا به یک رهبر با این ماهیت نیاز داشت، بازیکنی که در سن 34 سالگی، از زمان راهیابی به جام جهانی، بازی به بازی در تیم ملی آرژانتین عملکرد بهتری را از خود ارائه کرده است. همچنین در بنفیکا، او در هر بازی و نسبت به 90 دقیقه پیشین، با نظم و حضور شگفت‌انگیز در میدان ظاهر می شود. او در سال 2020/2021 فاز نه چندان خوبی در منچسترسیتی داشت و به همین دلیل آنجا را به مقصد بنفیکا ترک کرد.

تونی در پایان گفت: اوتامندی بازیکنی است که حتی زمانی که ژرژه ژسوس تصمیم گرفت بازوبند کاپیتانی را به او بدهد، انتقادات زیادی را متحمل شد، اما او به وضوح نشان داد که چرا مربی در آن زمان این تصمیم را گرفت و بار دیگر ثابت کرد که شایسته این بازوبند بوده است. اوتامندی یک رهبر اساسی برای هر تیمی است، با برتری غیرقابل انکار و توانایی فوق العاده ای در خواندن سبک بازی حریف، زیرا او بسیار قوی است. با وجود اینکه قد بلندی برای دفاع ندارد، اما او رهبری است که بنفیکا با از دست دادن لوئیزائو، به او نیاز داشت. اوتامندی آرژانتینی است، روح دارد و بنفیکا را نیز در روحش به همراه دارد!

دیدگاه‌ها