کد خبر : 1859683 | 26 آذر 1401 ساعت 14:18 | 4.2K بازدید | 3 دیدگاه

رشیدی: حسینی روحیه خوبی دارد

گلرها، برگ برنده سرخابی‌ها در دربی هستند

منصور رشیدی که سابقه دروازه‌بانی و مربیگری در سطح اول فوتبال را در کارنامه دارد، وضعیت دو تیم استقلال و پرسپولیس برای نود و نهمین شهرآورد را بررسی کرد.

گلرها، برگ برنده سرخابی‌ها در دربی هستند

به گزارش "ورزش سه"، پس از یک وقفه طولانی مسابقات لیگ برتر فوتبال بزودی آغاز خواهد شد و در حساس‌ترین بازی این هفته دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت. دیداری که هرچقدر حساسیت ذاتی دارد اما احتمالا به دلیل فاصله گرفتن دو تیم از شرایط بازی با افت کیفیت مواجه خواهد شد. با این حال برنده این جدال قطعا در جدول صدرنشین می‌شود و تساوی هیچ تغییری در شرایط سرخابی‌ها ایجاد نخواهد کرد.

در همین خصوص منصور رشیدی، دروازه‌بان و مربی اسبق استقلال به خبرنگار ما گفت: یک ماه است که همه تحت تاثیر رقابت های جام جهانی بودند و این موضوع فرصتی کافی برای کادر فنی دو تیم فراهم کرد تا به دور از کانون توجهات بتوانند بازیکنان خود را برای این بازی بزرگ آماده کنند. استقلال تا پیش از تعطیلی مسابقات روند رو به رشدی داشت و حتی توانست با ساپینتو یک جام قهرمانی بگیرد و به همین دلیل در آن مقطع به لحاظ روحی روانی تیم آماده‌ای بود. اما بعد از این تعطیلات وضعیت نامشخصی خواهند داشت.

وی با اشاره به روند آماده سازی تیم استقلال افزود: در این مدت زیر نظر آقای ساپینتو چند بازی دوستانه داشته‌ایم که در آنها نتایج قابل قبولی گرفته شد اما این ملاک خوبی برای قضاوت نیست چرا که شرایط بازی دوستانه با رسمی بسیار متفاوت است و لذا نمی‌توان نسبت به میزان آمادگی استقلال نظر خاصی داد.

رشیدی در پاسخ به این سوال که «بازیکنان استقلالی حاضر در جام جهانی چقدر می‌توانند به این تیم در دربی کمک کنند؟» گفت: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی واقعا در جام جهانی خوب بودند و خود را حسابی آماده نشان دادند. خصوصا حسینی که به لحاظ بدنی کاملا آماده بود و انشاالله حالا که به تیم اضافه شده‌اند بتوانند هماهنگی کاملی با دیگر بازیکنان تیم استقلال داشته باشند.

او همچنین به آمادگی بالای حسینی و بیرانوند نیز اشاره کرد و افزود: در بازی سختی مثل دربی، گلرها بسیار تاثیرگذار هستند. از قضا دروازه‌بان هر دو تیم امسال همراه تیم ملی به جام جهانی رفتند و بازی هم کردند و آماده نشان دادند و به نظرم نقطه قوت استقلال و پرسپولیس برای این مصاف همین استفاده از سیدحسین حسینی و علیرضا بیرانوند است.

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه بابت هیجانات ساپینتو در دربی نگران هست یا خیر، عنوان کرد: خوشبختانه این دوره جام جهانی یک کلاس آموزشی مفید برای همه بازیکنان و مربیان بود. در تمام این مسابقات من به ندرت دیدم که به کادر فنی یا سرمربی یک تیم کارت داده باشند. این یعنی اعضای کادر فنی هیچ کاری به داور و نیمکت حریف نداشتند و فقط کار خود را انجام می‌دادند. امیدوارم در فوتبال ما نیز از این کلاس آموزشی رایگان نهایت استفاده برده شود تا به این واسطه قدمی برای پیشرفت فوتبالمان برداشته شود.

رشیدی در پایان درباره ثبت اولین کلین‌شیت یک دروازه‌بان استقلالی در جام جهانی توسط حسینی اظهار داشت: در شکست مقابل انگلیس اصلا حسینی مقصر نبود و تمام تیم عملکرد بدی داشت. در بازی با ولز هم دیدیم که چگونه درخشید. به همین دلیل حسینی که بازوبند کاپیتان استقلال در دربی را نیز به بازو خواهد بست روحیه بسیار خوبی دارد و قطعا به نتیجه گرفتن تیم در مقابل پرسپولیس کمک زیادی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها