کد خبر : 1859690 | 26 آذر 1401 ساعت 14:35 | 37.1K بازدید | 5 دیدگاه

شبی که می‌توانست برای داوودی تاریخی شود

نجات امپراطوری غول گرجی از سقوط(عکس)

لاشا تالاخادزه در شبی که آماده و سرحال نشان نمی داد، تا یک قدمی از دست دادن طلای دوضرب و مجموع پیش رفت.

نجات امپراطوری غول گرجی از سقوط(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رکوردهای فوق العاده و بی نظیر لاشا تالاخادزه در مسابقات جهانی 2021 که دنیای وزنه برداری را حیرت زده کرد، این باور را در میان کارشناسان زنده کرد که او می تواند به رکورد مجموع 500 کیلوگرم دست پیدا کند.
اما مصدومیت جزئی این غول گرجستانی در ماههای اخیر، گویا آنقدر جدی بوده که تالاخادزه را از روزهای اوجش کاملا دور کرده است. 
با رکورد 225 کیلو در یکضرب، 267 کیلو در دوضرب و 492 کیلو در مجموع که این وزنه بردار گرجستانی در سال 2021 ثبت کرده بود، به نظر می رسید او بتواند امسال نیز به راحتی مدال طلا را کسب کند، اما هم در یکضرب و به ویژه در دوضرب کار برای تالاخادزه پیچیده شد. 

1781509

در یکضرب دو وزنه بردار ارمنستانی که البته یکی از آن ها زیر پرچم بحرین وزنه می زد، پا به پای غول گرجستانی پیش رفتند و فقط به خاطر اینکه تالاخادزه زودتر وزنه 215 کیلوگرمی را بالای سر برده بود، به مدال طلا رسید. لاشا در حرکت سوم خود 220 کیلوگرم را روی زمین انداخت. 
در دوضرب نیز کار برای تالاخادزه سخت و دشوار شد. وقتی این وزنه بردار بعد از حرکت اول خود متوجه شد 245 کیلوگرم مورد قبول داوران و هیات ژوری قرار نگرفته، می دانست که دیگر نمی تواند به رکوردهای قبلی خود حتی نزدیک شود و باید بیش از همه به فکر مدال طلای مجموع باشد. در نهایت تالاخادزه 251 کیلوگرم را مهار کرد و بعد از او علی داوودی این فرصت را داشت تا بعد از چند سال بار دیگر یکی از مدال های طلای فوق سنگین وزنه برداری جهان را به ایران برساند.

1781510

داوودی که در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته، به عنوان آخرین حرکت پشت وزنه 252 کیلوگرمی ایستاد و با اینکه می دانست این وزنه می تواند طلای جهان را به نام او رقم بزند، توانش به لیفت کردن وزنه هم نرسید و در این کار ناکام بود.
به هر حال شب گذشته امپراطوری چند ساله لاشا تالاخادزه که در سال های اخیر بی رقیب قهرمان جهان شده بود، در آستانه سقوط قرار داشت، اما با خوش شانسی، او بازهم به سه مدال طلا رسید.

دیدگاه‌ها