کد خبر : 1859717 | 26 آذر 1401 ساعت 17:50 | 9.4K بازدید | 1 دیدگاه

درد و دل‌های بهترین بازیکن زن فوتسال آسیا؛

افشاگری ستاره‌ی فوتسال زنان از پروژه جزیره فوتبال

فرشته کریمی، ستاره‌ی فوتسال زنان ایران و سفیر دختران فوتبالی در پروژه‌ی جام جهانی جزیره کیش، بعد از شکست این پروژه، در گفت‌و گو با خبرنگار ''ورزش سه'' به ابهامات بسیاری پاسخ داد.

افشاگری ستاره‌ی فوتسال زنان از پروژه جزیره فوتبال

به گزارش ''ورزش سه''، پیش از شروع جام جهانی، زمزمه‌های در خصوص مشارکت جزیره‌ی کیش در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شنیده می‌شد و پروژه‌ی ''جزیره فوتبال'' نیز با همین مضمون آغاز خورد، پروژه‌ای که در یک افتتاحیه درخشان با حضور بزرگانی چون علی دایی، مهدی مهدوی کیا و بسیاری از ستارگان دیگر فوتبال و حضور افرادی چون وزیر ورزش و جوانان رسمیت گرفت. در این بین البته فرشته کریمی نیز به عنوان ''سفیر دختران فوتبالی''، نماینده جامعه‌ی فوتبال زنان در این پروژه بود و مطابق آنچه که در رسانه‌ها اعلام شده بود، قرار بر این بود که مسئولین مربوطه یک تیم فوتسال زنان نیز راهی سوپرلیگ فوتسال کنند، اما حالا در فاصله‌ی یک روز تا اتمام بیست و دومین دوره از جام جهانی فوتبال، ستاره‌ی فوتسال زنان ایران و آسیا از شکست این پروژه خبر می دهد.

خانم کریمی ابتدا از خودتان شروع کنیم، قرار بود امسال به همراه کیش در سوپرلیگ فوتسال زنان حاضر باشید اما تیمی تشکیل نشد و بعد از نیم فصل دوری از فوتسال، دوباره به پیکان پیوستید.

در ابتدای فصل هم از کشورهای عربی و هم از یک کشور اروپایی پیشنهاد داشتم، علی رغم اینکه از نظر مالی، پیشنهاد تیم‌های عربی وسوسه ‌انگیزتر از تیم‌های اروپایی بود اما انتخاب من به دلایل فنی اروپا بود بعد از اروپا انتخاب دومم حضور در لیگ کویت و انتخاب سوم و نهایی من ماندن در ایران بود، در زمانی که مشغول جمع بندی برای تصمیم نهایی بودم از کیش پیشنهادی دریافت کردم که به عنوان سفیر فوتبال زنان برای مسابقات جام جهانی حاضر شوم، در آن برهه از زمان بسیاری از عزیزان و بزرگان به بنده گفتند که این قرارداد را امضا نکن اما خودم مستقیما با مسئولین جزیره کیش صحبت کردم و تصمیم گرفتم این تجربه را به دست بیاورم تا هم خودم و هم سایر ملی پوشان فوتبال و فوتسال زنان نیز در این جام جهانی سهیم باشیم، اما بعد از عقد قرارداد همکاری با مسئولین این پروژه، ناگهان آن‌ها قرارداد من را گم کردند و در همان زمان تلفن همراه من نیز دزدیده شد و تمام مدارکم را از دست دادم و سندی برای اثبات اینکه با آنها قرارداد داشتم، در دستم نبود. در حال حاضر جام جهانی رو به اتمام است و اصلا از این همکاری راضی نبودم چرا که وقت من را گرفتند و باعث شدند تصمیمم را در خصوص انتخاب تیمم تغییر بدهم، آن‌ها وعده‌هایی می دادند که من هم ترغیب شدم به عنوان یک دختر ایرانی در خدمت سرزمینم باشم و از نظر مالی هم تامین شوم. قرار بود این اتفاقات خوب هم برای من و هم برای سایر ملی‌پوشان باشد و مختص به بنده نبود. من هم با دلم این تصمیم را گرفتم و اگر قرار بود تصمیم عاقلانه‌تری بگیرم این انتخاب، انتخاب درستی نبود.

قرار بود در این پروژه چه کاری انجام دهید؟

مطابق قرارداد قرار بود که من به عنوان سفیر دختران فوتبالی در جام جهانی حاضر باشم اما مسئولین این پروژه هیچ برنامه‌ریزی مشخصی نداشتند و همین باعث شد که من یک نیم فصل بیرون از زمین فوتسال باشم، اما در همان زمان نیز سعی می‌کردم با تمرینات روزانه، آمادگی خودم را حفظ کنم.

1781574

بعد از اینکه مشخص شد انجام این پروژه منتفی است، چه اتفاقی افتاد؟

به محض لغو این پروژه، از اروپا پیشنهادی داشتم که البته همچنان این پیشنهاد پا برجاست، باشگاه‌های ایرانی هم که همواره به من لطف داشتند و پیشنهاداتی نیز از سوی آنها مطرح شد اما اولویت من بودن در تهران و کنار خانواده‌ام است، با دریافت پیشنهاد پیکان توسط آقای ابراهیم شکوری، شرایط طوری مهیا شد که با وجود داشتن پیشنهاد خوب اروپایی، در خدمت باشگاه پیکان باشم و در آینده باید ببینم چه اتفاقی در این خصوص خواهد افتاد. این را هم باید ذکر کنم که دوستانم و هم بازیانم در این باشگاه کمک بسیاری به من کردند تا به روزهای اوج خودم برگردم و احساس می‌کنم که کم کم به شرایط ایده‌آل خودم نزدیک می‌شوم.

در مورد شرایط پیکان نظرتان را بگویید، اوضاع خوب است؟

بله، در حال حاضر با کسب نتایج درخشان که حاصل زحمات کادرفنی، مدیران و بازیکنان است در صدر جدول رده‌بندی قرار داریم، امیدواریم که این روند خوب و رو به رشد خومان را حفظ کنیم، تلاشمان نتیجه بدهد و بتوانیم قهرمان سوپرلیگ شویم.

اما دیروز توییتر رسمی فیفا اعلام کرد که به زودی مسابقات جام جهانی فوتسال زنان آغاز می‌شود، شما از کسانی بودید که طی یک کمپین به اتفاق بازیکنان بزرگ جهان این درخواست را از فیفا داشتید و حالا هم می بینیم که این کمپین به ثمر نشست.
اول باید بگویم که از این بابت بسیار خوشحالم و بله من به همراه نمایندگان چند کشور مثل ژاپن، برزیل، اسپانیا، آرژانتینو ایتالیا و ... یک کمپینی تشکیل دادیم که در سراسر جهان از این پوستر استفاده شد و خدا را شکر می کنم که صدای ما به گوش فیفا رسید، امیدوارم که هر چه سریع‌تر این مسابقات برگزار شود و ما هم بتوانیم در جهان بدرخشیم و برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم.

با شرایط فعلی چقدر امیدوار به کسب نتایج خوب به همراه تیم ملی هستید؟

در حال حاضر هیچ حمایتی از فوتبال و فوتسال زنان در ایران نمی شود، هفته‌ی گذشته ژاپن با اسپانیا بازی کرد و موفق به کسب نتیجه‌ی سه بر سه شد، همه‌ی کشورها در فیفادی با هم رقابت می کنند اما مسئولین فدراسیون کشور ما به فکر فوتسال زنان در ایران نیستند و به راحتی نسل طلایی را که دو بار قهرمان آسیا شدند از دست دادند، ما یک کمپین هم برای برگزاری دوباره مسابقات جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا تشکیل دادیم که بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتسال آسیا، از سال آینده قرار است این مسابقات نیز برگزار شود و ما هم امیدواریم آقای تاج صدای ما را بشنوند و فکری به حال فوتسال زنان ایران بکنند.
اگر از استعدادهای ایرانی حمایت شود می‌توانیم در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم، ما همیشه ممنون حمایت‌های مردم هستیم اما انتظار داریم که این حمایت از سوی مسئولین نیز شکل بگیرد تا بتوانیم برای فوتبال و فوتسال زنان ایران افتخارآفرین باشیم.

دیدگاه‌ها