کد خبر : 1859735 | 26 آذر 1401 ساعت 19:59 | 21.5K بازدید | 15 دیدگاه

آلمان در مقابل حریفان قدر راحت‌تر است

فلیک: این جام جهانی، جام بازی دفاعی بود

هانسی فلیک، سرمربی آلمان، که تیمش بر خلاف انتظار خیلی زود از جام جهانی قطر حذف شد در مصاحبه‌ای با اشپورت‌اشتودیو درباره آنچه در قطر گذشت صحبت کرد.

فلیک: این جام جهانی، جام بازی دفاعی بود

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال آلمان بعد از حذف فاجعه‌بار از جام جهانی 2022 قطر روزهایی دشوار را پشت سر می‌گذارد.

با اینکه گمان می‌رفت اولین ترکش‌های این حذف زودهنگام به هانسی فلیک، سرمربی مانشافت، اصابت کند ولی فدراسیون این کشور او را در پست خود ابقا کرد. این در حالی بود که پیشتر اولیور بیرهوف، مدیر باسابقه تیم ملی آلمان، بعد از هجده سال از این سمت استعفا داده بود.

هانسی فلیک با شرکت در برنامه‌ تلویزیونی مشهور اشپورت‌اشتودیو در آلمان به سوالات خبرنگاران این برنامه درباره آنچه در قطر گذشته و آینده مانشافت پاسخ داد.

1781682

لوازم و ابزارهای موفقیت تیم‌ها در جام جهانی
اگر به آرژانتین یا فرانسه نگاه کنید آن‌ها می‌دانند که چطور باید دفاعی بازی کنند. مراکش در بازی مقابل فرانسه خیلی خوب فوتبال کرد. آنها خیلی پرشور دفاع می‌کنند و این را می‌شود در همه بازی‌هایشان در این جام دید. عامل موفقیت تیمها در این دوره به نظر من تبحرشان در بازی دفاعی بوده است.

این انرژی و شوری که در مورد مراکش به آن اشاره کردم را ما در بازی با اسپانیا داشتیم. تیمی که بخواهد در یک تورنمنت موفق باشد در وهله اول به چنین شوری نیاز دارد.

آلمان می‌توانست در ادامه جام رقیبی در حد آرژانتین یا فرانسه باشد؟
ما بارها نشان داده‌ایم که در مقابل تیمهایی مثل ایتالیا، هلند و انگلیس کار برایمان راحت‌تر است. ولی خیلی مهم است که تیم فراز و نشیب نداشته باشد و مقابل هر حریفی نظم تیمی‌اش را حفظ کند و در هر بازی از صد در صد توانش مایه بگذارد.

اتفاق‌هایی که بعد از حذف آلمان از جام جهانی افتاد
من اخبار را خیلی دنبال نمی‌کنم. چه وقتی که می‌بریم و چه وقتی که می‌بازیم در هر دو حالت زیاد به اخبار رسانه‌ها اهمیت نمی‌دهم. کار من این است که اتفاقی که برای تیم افتاده را تحلیل و بررسی کنم. ما باید بدانیم در این تورنمنت چه کارهایی را درست انجام دادیم و در کجا ناموفق عمل کردیم.

1781683

استعفای اولیوربیرهوف از پست مدیریت تیم ملی آلمان
متاسفم که نتوانستیم این مسیر را در کنار هم تمام کنیم. اولیور به نظر من کسی بود که می‌شد به او اعتماد کرد. بیرهوف مردی وفادار و محترم بود. ولی در زندگی هیچوقت نمی‌شود انتظار داشت همه چیز بر وفق مراد پیش برود. من و اولیور هم در این مدت لحظات پرتنشی داشتیم و گاهی با هم بحث هم کرده بودیم.

جانشین احتمالی بیرهوف 
من و فدراسیون فوتبال آلمان مشغول صحبت در این باره هستیم. به نظرم در مسیر درست حرکت می‌کنیم. کمیته‌های مربوطه در حال برگزاری جلسات هستند. وظیفه ما این است که شرایطی ایجاد کنیم که تیم ملی هر چه زودتر روند حرکتی‌اش را از سر بگیرد.

چه شد که آلمان از مرحله گروهی حذف شد؟
ما در مرحله گروهی بیشترین شانس گلزنی را داشتیم، اما کارایی تیمی چندان بالا نبود. وقتی عملکرد خط دفاعی را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم شرایط بازیکنان متوسط بوده است. در نهایت، 30 دقیقه آخر مقابل ژاپن تعیین‌کننده بود. این واقعا ناامیدکننده است که تنها آن 30 دقیقه باعث شد ما بعد از مرحله گروهی به خانه برویم. این نه تنها برای ما، بلکه برای هواداران نیز ناامیدکننده بود.

پروژه فلیک برای یورو2024
پروژه یورو 2024 با این تیم برای من بسیار مهم است. ما این احساس را داشتیم که همه چیز در مسیر درستی پیش می رود. اما در نهایت یک گل از ژاپن برای حذف ما کافی بود. حالا ما با توان برای موفقیت در یورو تلاش می کنیم. ما مدیون هواداران هستیم. بازیکنان باید نشان دهند که در قالب یک تیم، به خودشان ایمان دارند. ما باید فوتبال خوبی ارائه دهیم و این چیزی است که ما به آن نیاز داریم. من امیدوارم دوباره این شور و اشتیاق به بدنه تیم بازگردد. 

دیدگاه‌ها