کد خبر : 1859769 | 26 آذر 1401 ساعت 23:47 | 27.7K بازدید | 2 دیدگاه

فرشته‌ای با پیراهن شطرنجی

لوکیتا، کرواسی تا ابد مدیون توست

لوکا مودریچ در سی و هفت سالگی مدال برنز جام جهانی قطر را به گردن آویخت ولی خود لوکا و دوست‌دارانش می‌دانند که این آخرین حضور این ستاره استثنایی در جام‌های جهانی خواهد بود.

لوکیتا، کرواسی تا ابد مدیون توست

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی امشب با پیروزی 2-1 مقابل مراکش در دیدار رده‌بندی جام جهانی 2022 سومین مدال تاریخ این کشور در جام‌های جهانی را به دست آورد. به همین خاطر بود که دالیچ، سرمربی کروات‌ها، در پایان بازی گفت این برنز درخششی مثل طلا دارد.

اما در این لحظه‌ها که کرواسی موفقیت خود در قطر را جشن گرفته است هواداران فوتبال این کشور در دل‌شان به دلیل دیگری غمگین هستند. به دلیل وداع جام جهانی با لوکا مودریچ.

1781797

واقعیت این است که این آواز قوی لوکیتا بود و پیروزی مقابل مراکش به دوران درخشان بازی این ستاره بزرگ در جامهای جهانی پایان داد. مودریچ با یک پیروزی و با مدالی بر گردنش با جام جهانی وداع کرد؛ وداعی در خور برای بزرگترین فوتبالیستی که تاریخ کرواسی به خود دیده است. وداع یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ جام جهانی.

مودریچ یکی از ده فوتبالیستی است که در تاریخ این ورزش موفق شده‌اند توپ طلایی جام جهانی را به خود اختصاص بدهند. ده فوتبالیست متشکل از پائولو روسی، دیه‌گو مارادونا، سالواتوره شیلاچی، روماریو، رونالدو، اولیور کان، زین‌الدین زیدان، دیه‌گو فورلان، لیونل مسی و لوکا مودریچ. در این فهرست از نامهای بزرگی مثل پلاتینی، فان‌باستن، ماتیوس، کاکا، پیرلو، اینیستا، کریستیانو رونالدو، نیمار و امباپه خبری نیست. به همین علت است که وقتی از مودریچ به عنوان یکی از بهترین ستاره‌های تاریخ جام جهانی یاد می‌کنیم اغراق نکرده‌ایم.

1781799

این میراث کاپیتان تکرارنشدنی کرواسی است. لوکیتای آرام و محجوب ولی پرشور، مغرور و کاریزماتیک. رهبری سرسخت و تیزهوش که مثل سرزمین سنگلاخی که دوران کودکی‌اش را در آن گذرانده است کسی توان در هم شکستنش را ندارد.

ولی لوکیتا 37ساله است و بدن را نمی‌توان شکست داد. برای همه و از جمله خود مودریچ روشن است که این جام آخرین حضور او در بزرگترین تورنمنت فوتبال بوده است. لوکیتا تا کنون در هشت تورنمنت بزرگ شرکت داشته؛ چهار جام جهانی و چهار یورو. او از این هشت تورنمنت دو مدال به دست آورده؛ مدال نقره از جام جهانی روسیه و مدال برنز از جام جهانی قطر.

مودریچ در جامهای جهانی رویهم‌رفته 19 بازی انجام داده، 2 گل به ثمر رسانده و پنج بار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده است. تاریخ فوتبال وقتی از بزرگترین شماره 10‌های تاریخ جام جهانی صحبت می‌کند در کنار پله، مارادونا، زیدان و مسی بدون شک از لوکا مودریچ هم یاد خواهد کرد.

1781800

لوکا، به خاطر هر آنچه در این شانزده سال به دنیای فوتبال اضافه کردی از تو متشکریم. مردم کرواسی تا ابد مدیون لوکیتا خواهند بود؛ به خاطر رساندن‌شان به فینال جام جهانی 2018 روسیه، به خاطر گل استثنایی‌ای که وارد دروازه آرژانتین کرد، به خاطر پنالتی به یاد ماندنی‌اش مقابل دانمارک و در نهایت به خاطر مدال برنزی که در قطر برای این کشور به دست آورد.

اما این پایان کار مودریچ در تیم ملی کرواسی نخواهد بود. کروات‌ها منتظرند روز 25 مارس 2023 او را در رقابتهای یورو مقابل ولز ببینند. کرواسی به کاپیتان و اسطوره‌اش همچنان نیاز دارد.

دیدگاه‌ها