کد خبر : 1859770 | 26 آذر 1401 ساعت 23:58 | 65.5K بازدید | 4 دیدگاه

چاقوی سوئیسی در جیب زلاتکو دالیچ؛

مودریچ برو جانشینت پیدا شد!

پیروزی کرواسی برابر مراکش و کسب دومین عنوان سومی جهان بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشته است.

مودریچ برو جانشینت پیدا شد!

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی برای دومین مرتبه مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان در قطر  را به دست آورد و تمام رسانه های ورزشی جهان این شاهکار شاگردان دالیچ را مورد تمجید قرار داده‌اند. مطالب مربوط به عملکرد شاگردان دالیچ در استادیوم بین المللی خلیفه به سرعت در پربازدیدترین سایت‌های خبری جهان در حال انتشار است.

1781804

بی بی سی در گزارش خود نوشته است: « تیم زلاتکو دالیچ جایگاه خود را به عنوان یکی از کشورهای نخبه فوتبال دنیا تایید کرده است. کشوری با کمتر از چهار میلیون نفر جمعیت که حالا می‌تواند از یک نتیجه برجسته دیگر در صحنه جهانی بسیار راضی باشد.» 
" قلب تیم، کاپیتان لوکا مودریچ است که در 37 سالگی  و در بازی ملی 162 خود، یک بار دیگر نمایش کرواسی را رهبری کرد.»
یورگن کلینزمن، مهاجم افسانه‌ای آلمان، امروز در نقش تحلیلگر خبره بی بی سی، پس از مصاف رده‌بندی جام جهانی برای کسب مقام سوم گفت که کرواسی "سال به سال بازیکنان باکیفیتی پرورش می‌دهد و اضافه کرد:« "پیراهن برای آنها نشان دهنده همه چیز است، گرسنگی آنها برای کسب عناوین و افتخارات پایانی ندارد.».
دیلی‌میل و سانِ انگلیس هم به تحسین گل تماشایی میسلاو اورشیچ پرداخته‌اند. این در حالی است که سایت‌های میرور و بی‌بی‌سی  هم به تمجید از عملکرد لوکا مودریچ پرداخته‌اند و اینطور نتیجه گیری کرده‌اند که کاپیتان کرواسی احتمالا آخرین جام جهانی خود را تجربه کرده است.

1781802

در گزارش آنها آمده است:« در 37 سالگی او هنوز تمام زمین را پوشش می دهد. او خسته به نظر می رسد، اما همیشه حضور دارد و با پاس دادن، بریدن و کسب مالکیت نبض بازی را در دست می‌گیرد. در این بازی هم نماد رئال همه جا بود و خودش را نشان می‌داد. در قلب دفاع کرواسی یا جایی که حملات کرواسی قرار بود آغاز شود؛ یا در لبه محوطه جریمه مراکش. او کاری را که همیشه انجام می‌دهد یعنی دریافت و توزیع پاس، پاس دادن بین خطوط، خلاص شدن از شر حریف تحت فشار و حرکت به فضا را به بهترین نحو انجام داد.»
روزنامه دیلی میل همچنین نوشته است که مودریچ همیشه به راحتی بهترین تصمیمات را می‌گیرد و خاطرنشان می کند که یوشکو گواردیول جانشین مودریچ به عنوان چهره ویژه تیم ملی کرواسی در قطر است.» 
رسانه های اسپانیایی نیز از نتیجه فوق‌العاده شاگردان دالیچ نوشته‌اند. مارکا در گزارش خود با عنوان «کرواسی، مودریچ: چرخه‌ای که با برنز بسته شد» اینطور ادامه می‌دهد:« "گواردیول یک الماس و یکی از پدیده‌های جام جهانی است. او با ضربه سر خود قیمتش را یک میلیون دیگر افزایش داد. اورشیچ یک گل عالی به ثمر رساند و  برای حریف دردسرساز شد ولی دالیچ به او کمتر فرصت داد. او شایسته حضور بیشتری بود.»

آندرس اونروبیا، روزنامه‌نگار آ اس مادرید، در مقاله‌ای که به تیم ملی کرواسی اختصاص داده است، اینطور نوشته است: «متاسفانه زمان نمی‌تواند منجمد شود و لوکا مودریچ هم نمی‌تواند همینطوری بماند. کاپیتان کرواسی بازیکنی منحصربه‌فرد و تکرار نشدنی است.»

1781803

اونروبیا همچنین در مورد اورشیچ و نمایشش مقابل مراکش می‌گوید:« او "فوتبالیستی با کیفیت فوق العاده و  کابوس حکیمی و کل دفاع مراکش بود. هیچ کس به جز دالیچ نمی‌داند او چرا اینقدر در جام جهانی کم بازی کرد.»

روزنامه ایتالیایی گازتا دلو اسپورت هم نوشت که کرواسی پس از مقام سوم در سال 1998 و کسب نایب قهرمانی در سال 2018، بار دیگر به سکوی جام جهانی بازگشت. 
درنهایت شاید یکی از جالب توجه‌ترین مطالب درباره کسب عنوان سومی جهان را اکیپ نوشته باشد که ایوان پریشیچ را به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی کرده و به دلیل انطباق پذیری بالای او که در مقابل مراکش در پست دفاع چپ بازی کرد این بازیکن فوتبال کرواسی را با چاقوی سوئیسی توصیف کرده‌اند.»

دیدگاه‌ها