کد خبر : 1859775 | 27 آذر 1401 ساعت 00:20 | 33.6K بازدید | 6 دیدگاه

اشک، آهنگ و غرور و شادی در سرتاسر کشور

به این صحنه ها نگاه کن: کرواسی در حال سوختن است

هواداران تیم ملی کرواسی پس از کسب مقام سوم جام جهانی، به خیابان ها ریختند.

به این صحنه ها نگاه کن: کرواسی در حال سوختن است

به گزارش "ورزش سه"، شهرهای کرواسی که تمام شب را به جشن و پایکوبی پرداختند. اینکه تیم ملی فوتبال کرواسی در ششمین حضور خود در جام جهانی، با کسب دومین مدال برنز، برای سومین بار در جمع سه تیم برتر جهان قرار گرفت، تقریبا غیر واقعی به نظر می رسد.

کرواسی در مبارزه برای کسب مقام سوم، مراکش را شکست داد و زمانیکه داور قطری سوت پایان بازی را به صدا درآورد، کل کشور از شادی و غرور به لرزه در آمد.

تصاویر و ویدیوهای زیادی از شادی مردم این کشور در خیابان ها منتشر شده است. از قبل، مسئولین در تدارک جشن بوده اند. آتش نشانان از ساعاتی قبل در وضعیت آماده باش بوده اند و همه چیز برای برگزاری یک جشن بزرگ، آماده بوده است.

1781827

برخی از هواداران، حتی از اسلوونی برای تشویق کشور همسایه، به میدان یلاییچ آمده اند. طرفداران زیادی در میدان اصلی زاگرب جمع شده اند و نوازندگان خیابانی نیز آهنگ های سرگرم کننده ای را اجرا می کنند. دمای پایین و سردی هوا نیز تأثیری بر مردم زاگرب ندارد و آنها همچنان در فضای باز جشن می‌گیرند.

طرفداران پایتخت نشین، از وسایل دودزا و مواد انفجاری برای جشن و پایکوبی استفاده می کنند. صدای ترقه ها و آهنگ های هواداران پس از پایان مسابقه در سراسر شهر طنین انداز شد و خودروهای عبوری نیز با صدای بوق، به خوشحالی پرداختند.

هزاران نفر از شهروندان در دیگر شهر مهم کرواسی، یعنی اسپلیت نیز به خیابان ها ریخته اند. از پیر و جوان و در همه قشر، به شادی مشغولند. مردم رییکا نیز کسب مدال برنز را جشن می گیرند. در یک شنبه بارانی، هواداران بازی را بیشتر در رستوران ها، کافه ها و در خانه های خود تماشا کردند.

مردم در سایر شهرهای کرواسی مانند دوبروونیک، اوسییک، ووکوار و... نیز به خیابان ها ریخته و با روشن کردن مواد آتش زا و تکان دادن پرچم های کرواسی، کسب مقام سوم را جشن گرفتند.

1781826

دیدگاه‌ها