کد خبر : 1859787 | 27 آذر 1401 ساعت 05:29 | 34.8K بازدید | 4 دیدگاه

آقای زد ستاره کم سروصدای جام جهانی

زلاتکو دالیچ خیلی کم سر و صدا و بی حاشیه به تاریخی سازی خود در فوتبال کرواسی ادامه داد.

آقای زد ستاره کم سروصدای جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی موفق شد با پیروزی دو بر یک مقابل مراکش به مقام سوم جام جهانی 2022 دست یابد. این تیم با هدایت زلاتکو دالیچ در دوره قبلی به مدال نقره رسیده بود و حالا مدال برنز را مال خود کرد. او برخلاف بسیاری از سرمربیان جام، چهره‌ای کم سر و صدا از خود به نمایش گذاشت و تحت تاثیر این رفتار، تیمش هم تیمی کم حاشیه و کم تنش بود.

1781866

دالیچ با کسب رتبه دوم جام جهانی روسیه، بهترین نتیجه تاریخ را برای کرواسی رقم زده بود و حالا در این دوره با کسب مقام سوم، به اول مربی تاریخ کشورش تبدیل شد که طی دو دوره متوالی در جام جهانی مقام کسب می کند. او امروز تیمش را ترکیبی دگرگون شده وارد زمین کرد اما بی استرس و آرام کنار زمین حضور داشت؛ درست مثل لحظاتی که بعد از قطعی شدن پیروزی، شاگردانش مشغول جشن و پایکوبی بودند یا مثل هر لحظه دیگری از این جام.

1781868

آقای زد ماموریت خود را با تیمی که خیلی حساب زیادی رویش در قطر باز نمی کردند با مقام سوم به پایان رساند تا ارزش های خود را یک بار دیگر نشان دهد. برای او و شاگردانش این مقام، کم از مقام چهار سال پیش ندارد و آنها می توانند حالا ادعا کنند که عضوی از بهترین نسل تاریخ فوتبال کرواسی هستند.

1781867

سرمربی کرواسی در پایان بازی با مراکش طی اظهاراتی بسیار جالب به ستایش شاگردان خود پرداخته و در ادامه نیز با رفتاری فروتنانه به میروسلاو بلاژویچ ادای احترام کرد: "این یک برنز با درخششی مانند مدال طلا است. مسابقه سختی برابر تیم ملی مراکش داشتیم، اما در نهایت نمایش خوبی ارائه دادیم و توانستیم با کسب پیروزی، در رده سوم جام جهانی قرار بگیریم. این مدال متعلق به کل مردم کرواسی است، برای همه افرادی که ما را تشویق می کنند. میروسلاو بلاژویچ، این موفقیت برای توست. من می توانم پنج مدال کسب کنم، اما تو همیشه سرمربی همه سرمربیان باقی خواهی ماند."

1781865

دیدگاه‌ها