کد خبر : 1859795 | 27 آذر 1401 ساعت 08:17 | 26.9K بازدید | 9 دیدگاه

دو سناریوی برزیلی پیش روی ستاره جوان فرانسه

رونالدو نه، امباپه می‌خواهد پله شود

امباپه در صورت پیروزی فرانسه مقابل آرژانتین سناریو پله را در پیش خواهد گرفت اما در صورت شکست، داستان رونالدو برای او تکرار می شود.

رونالدو نه، امباپه می‌خواهد پله شود

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه رویای کسب دومین قهرمانی در جام جهانی با فرانسه را در سر می پروراند. او که یکی از ستاره های تاثیر گذار تیمش در قهرمانی چهار سال پیش بود، با زدن پنج گل در این دوره نیز خوش درخشیده است.

در صورت پیروزی فرانسه مقابل آرژانتین و کسب دومین عنوان قهرمانی متوالی، این بازیکن 23 ساله یکی از جوان ترین بازیکنان تاریخ فوتبال خواهد شد که در دو نوبت قهرمان جام جهانی می شود. البته شاید هم شکست در فینال دوم در انتظار امباپه باشد. این دوراهی ستاره جوان فرانسه شباهت زیادی به دو سناریوی مختلف دارد که نقش اول‌های هر دو برزیلی هستند.

1781882

سناریوی اول که شیرین است مربوط به پله است و به دبل در قهرمانی می انجامد. پله دو بار متوالی با برزیل قهرمان جام جهانی شد، اولین بار در سال 1958 و دومین بار در سال 1962. او در سال 1958، زمانی که تنها هجده سال داشت، در جام جهانی حضور یافت. استعداد خارق‌العاده‌ پله، مربی برزیلی آن زمان برزیل، وینسنت فابیولا، را قانع کرده بود تا او را در ترکیب اصلی کنار بازیکنان بزرگی مانند فاوا و گارینشا قرار دهد. پله با درخشش در ترکیب برزیل به عنوان قهرمانی رسید و جایزه بهترین بازیکن جام را هم به دست آورد و چهار سال بعد نیز دوباره در نقش ستاره، جام قهرمانی را بالای سر برد و در سن 22 سالگی دبل کرد.

1781883

سناریوی دوم مربوط به رونالدوی برزیلی می شود که فینال متوالی دوم برایش تلخ بود. او در سال 1994 با وجود اینکه حضور ثابتی در ترکیب نداشت اما یکی از اعضای تیمی بود که قهرمان جام جهانی ایتالیا شد. رونالدو چهار سال بعد دوباره با برزیل به فینال رسید اما این بار شانس پیروزی و قهرمانی نداشت و با قبول شکست سه بر صفر مقابل فرانسه، با حسرت به کار خود پایان داد. البته او چهار سال بعد در جام جهانی 2002 بار دیگر قهرمانی در این تورنمنت را تجربه کرد.

1781884

دیدگاه‌ها