کد خبر : 1859950 | 27 آذر 1401 ساعت 22:08 | 258.7K بازدید | 51 دیدگاه

مارتینز حالا بهترین دروازه‌‌بان جهان است

نفرت انگیزترین رقص علیه فرانسه و امباپه!

امیلیانو مارتینز با وجود دریافت سه گل، قهرمان مردم کشورش شد.

نفرت انگیزترین رقص علیه فرانسه و امباپه!

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی فوتبال آرژانتین با شکست فرانسه در ضربات پنالتی، برای سومین بار در طول تاریخ به قهرمانی در جام جهانی دست پیدا کرد.

شاگردان اسکالونی با وجود پیش افتادن از مدافع قهرمانی، در نیمه دوم اسیر تعویض‌های دشان شدند تا کار به تساوی بکشد. در طول وقت‌های قانونی، امیلیانو مارتینز، سنگربان دوست‌داشتنی آرژانتینی‌ها، موفق به نشان دادن واکنش خاصی روی دو ضربه در چارچوب کیلیان امباپه نشد تا در نهایت کار به وقت‌های اضافی کشیده شود.

در این دقایق هم بار دیگر امباپه با گلزنی از روی نقطه پنالتی، مهارت ویژه مارتینز در پنالتی‌گیری را زیر سوال برد و به نظر می‌رسید انگیزه این دروازه‌بان بعد از دریافت سه گل به شدت کاهش یافته باشد اما در شرایطی که همه منتظر رفتن بازی به پنالتی بودند، روی یک فرصت طلایی، خروس‌ها این شانس را پیدا کردند تا کار را تمام کرده و بازگشت خود را تکمیل کنند اما در عین شگفتی، امیلیانو مارتینز با یک سوپرسیو( فوق‌واکنش) امیدهای آلبی‌سلسته برای قهرمانی را زنده نگه داشت.

1782410
1782409
1782404

دیبو که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تیم ملی آرژانتین محسوب می‌شود، بعد از درخشش در ضربات پنالتی مقابل هلند، احتمالات قهرمانی تیمش در ضیافت پنالتی‌ها را افزایش داده بود و این موضوع را می‌شد از زبان بدن بازیکنان فرانسه در هنگام مواجهه با این سنگربان تنومند درک کرد.

مارتینز در نخستین ضربه، بار دیگر مغلوب امباپه شد اما هنرنمایی‌اش را از ضربه کومان شروع کرد. فوق‌ستاره ضربات پنالتی بازی‌های ملی آرژانتین با خواندن دست ستاره بایرن مونیخ، با یک واکشن تماشایی ضربه این بازیکن را دفع کرد تا آرژانتینی‌ها پیش بیفتند.

1782407
1782411

هیبت این دروازه‌بان در کنار آمار فوق‌العاده‌اش باعث شده بود تا بازیکن بعدی فرانسه، شوآمنی جوان هم درگیر اضطراب شده و سعی کند توپ را به گوشه ترین جای دروازه بفرستد. وسواسی که در نهایت بلای جان او و فرانسه شد تا توپ به بیرون رفته و مارتینز این بار با حرکات موزون خودش روحیه فرانسوی‌ها را نابود کند!

1782408
1782406

او بعد از گل شدن پنالتی مونتیل از حالت خوشحالی، یک رهایی فراموش‌نشدنی را روی زمین تجربه کرد و برای لحظاتی خودش را خارج از جو می‌دید تا ستاره‌های آرژانتینی همگی به سراغ او رفتند تا جشن قهرمانی را با محوریت او برگزار کنند.

1782405

دیدگاه‌ها