کد خبر : 1860083 | 28 آذر 1401 ساعت 12:04 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

با جوانان حاضر در شیراز آینده جودو تامین است

معلومات: تعلیقیم اما قطار جودو متوقف نیست

مربی تیم ملی جودو گفت: در طول مدتی که تعلیق بودیم، قطار جودو متوقف نشد و مزد زحماتمان را در بازی‌های آسیایی سال آینده به دست خواهیم آورد.

معلومات: تعلیقیم اما قطار جودو متوقف نیست

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، علی معلومات در پاسخ به این سوال که شرایط چهل و پنجمین دوره مسابقات جودوی قهرمانی کشور در بخش مردان را از لحاظ فنی چطور دیدید، گفت: مسابقات خوبی را ما طی دو روز در شیراز شاهد بودیم. چهره‌های جدیدی را در این دوره از رقابت‌ها دیدیم. در وزن 90 کیلوگرم فتاحی یکی از جودوکاران بسیار خوبی بود که عملکرد قابل قبولی داشت. او آینده خوبی در رده بزرگسالان خواهد داشت. در وزن 73 کیلوگرم نیز ما مبارزات خوبی را شاهد بودیم. مسابقات از لحاظ کیفی در شرایط خوبی برگزار شد، و بحث برگزاری این دوره از مسابقات واقعا در سطح قهرمانی کشور بود.

وی در ادامه افزود: برای سال آینده می‌توان جودوی ایران را با این نفراتی که داریم تامین کنیم. نکته جالب توجه این مسابقات این بود که اکثر نفرات حاضر در مسابقات قهرمانی کشور جوان و آینده‌دار بودند. درواقع میانگین سنی 21 تا 22 سال را در این مسابقات داشتیم.

مربی تیم ملی جودو در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: نفرات مدال‌آور در مسابقات قهرمانی کشور از مرحله بعدی اردوها به اردو دعوت می‌شوند، ضمن اینکه 4 تا 5 نفر که عملکرد خوبی در این مسابقات داشتند اما موفق به کسب مدال نشدند به اردو دعوت می‌شوند. واقعا مسابقات راضی‌کننده بود و پس از مدت‌ها مبارزات خوبی را ما در جودوی ایران شاهد بودیم.

1685615

وی در پاسخ به این سوال که آیا تکلیف اعزام تیم ملی به مسابقات جام کاسپین مشخص شده است یا خیر، گفت: از روز گذشته نفرات حاضر در اردوها خود را به کادر فنی معرفی کردند. تمرینات از امروز آغاز شده است و احتمال فراوان در صورت مهیا شدن خروجی دو نفر از سربازقهرمانان تیم ملی به جام کاسپین که به میزبانی کشور روسیه برگزار می‌شود اعزام خواهد شد. جام کاسپین می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد و جودوکاران با حضور در این رویداد محک خوبی بخورند و خودشان را نشان دهند. نزدیک به 9 ماه دیگر تعلیق جودوی ایران تمام می‌شود و خوشحالیم که قطار جودوی ایران نایستاده و تا بازی‌های آسیایی چین پرتلاش در حرکت است. ما تلاشمان این است با آماده کردن ملی‌پوشان،‌ دوری این چندساله از میادین بین‌المللی را در بازی‌های آسیایی جبران کنیم.

معلومات در پایان خاطرنشان کرد: باید از مسئولان فدراسیون تشکر کنیم؛ چراکه در مدتی که ما از میادین بین‌المللی دور بودیم واقعا چیزی کم نداشتیم. اردوهای برون‌مرزی، مسابقات برون‌مرزی و شرایط برگزاری اردوها مهیا بود. هر فدراسیون دیگری بود، آنها صبر می‌کردند تا تعلیق‌شان تمام شود اما فدراسیون جودو در طول این مدت همیشه در تکاپو بود و قطعا ما می‌توانیم در بازی‌های آسیایی مزد تلاش‌ها و سختی‌هایی که در این مدت کشیده‌ایم را به دست بیاوریم.

دیدگاه‌ها