کد خبر : 1860122 | 28 آذر 1401 ساعت 16:43 | 4.9K بازدید | 6 دیدگاه

صعود موقت به رتبه پنجم، پس از استعفای شبانه

مس کرمان صفر - مس رفسنجان 2: ربیعی پیروز دربی مسی‌ها

مس رفسنجان موفق شد در دربی کرمان، با 2 گل از سد تیم مس کرمان عبور کند.

مس کرمان صفر - مس رفسنجان 2: ربیعی پیروز دربی مسی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر و در دربی میان تیم های مسی استان کرمان، این شاگردان ربیعی در تیم رفسنجان بودند که موفق شدند با 2 گل از سد میزبان خود گذشته و به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند. محمد ربیعی که چندی پیش از هدایت مس کناره گیری کرده بود، پس از مخالفت مدیران باشگاه و در بازگشت دوباره به تیم، سه امتیاز مهم را کسب کرد.

این بازی با حمله بازیکنان میزبان آغاز شد. عارف رستمی روی یک پاس پشت مدافعین صاحب موقعیت شد که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از این موقعیت، تا زمان گل نخست بازی فرصتی به روی دروازه ها خلق نشد. در دقیقه 15 و روی یک کار تیمی زیبا، شیمبا توپ را به منشا داد، او مهدی حسینی را صاحب فرصت کرد و این بازیکن نیز در دهانه دروازه، توپ را به شیمبا داد و این بازیکن نیز دروازه خالی را باز کرد.

در دقیقه 27 و ظرف یک دقیقه، مس کرمان چند موقعیت فوق العاده گلزنی را از دست داد. ابتدا ضربه کاظمیان را حامد لک دفع کرد، در برگشت شروین بزرگ صاحب موقعیت شد که شوت او با برخورد به جفرسون راهی کرنر شد. در ادامه و روی ارسال خدایی اصل، صالح محمدی با ضربه قیچی برگردان تماشایی، تا آستانه گلزنی پیش رفت که رامتین سلیمان زاده توپ را از روی خط بیرون کشید و دروازه تیمش را نجات داد.

ویدئو: 267693

در ادامه بازیکنان 2 تیم موقعیت چندانی خلق نکردند و بازی با همان یک گل به پایان رسید. در نیمه دوم نیز تا لحظه به ثمر رسیدن گل ترکمان، اتفاق خاصی در جریان بازی رخ نداد. در دقیقه 58 و روی پاس دیدنی فرشید باقری، مهدی ترکمان تازه وارد با گلر حریف تک به تک شد و پس از دریبل شهریاری، توپ را به تور دروازه چسباند تا مس رفسنجان به دومین گل خود نیز دست پیدا کند.

در ادامه میزبان می توانست یکی از گل ها را جبران کند. در دقیقه 66 عارف رستمی در دهانه دروازه توپ را در اختیار گرفت که ضربه این بازیکن پس از برخورد به شاهین توکلی، به کرنر رفت. دقایقی بعد نیز حسین دوستدار در مصاف تک به تک با حامد لک قرار گرفت ولی تعلل بیش از اندازه این بازیکن، باعث از دست رفتن فرصت گلزنی کرمانی ها شد.

در ادامه نیز تلاش بازیکنان 2 تیم برای رسیدن به گل بی نتیجه بود و مس رفسنجان توانست دربی کرمان را با 2 گل برنده از زمین خارج شود با رسیدن به امتیاز هفدهم، به صورت موقت تا رتبه پنجم جدول نیز بالا آمد.

1782941

بازی از هفته دوازدهم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
دوشنبه: 28/09/1401 ؛ ساعت: 15:00 
ورزشگاه: شهید باهنر کرمان /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: میثم حیدری / کمک ها: بهمن عبداللهی – امین قدیری ؛ داور چهارم: وحید زمانی / ناظر: علیرضا کهوری

ویدئو: 267703

ترکیب مس کرمان:
حسین شهریاری، سید جلال عبدی، محمدصالح محمدی (63- جرج برایم)، امیرحسین عسگری، میلاد خدایی‌اصل، علی تهامی، سید محمد ستاری (86- امیرحسین بهزادی)، عارف رستمی (73- حسین دوستدار) (73- حسین دوستدار)، محمد قاسمی نژاد (63- سامان تورانیان)، محمدامین کاظمیان و شروین بزرگ
سرمربی: فرزاد حسین خانی

1782938

ترکیب مس رفسنجان:
حامد لک، شاهین توکلی، رامتین سلیمان زاده (82- سیدمجید نصیری)، جفرسون باهیا، حسن جعفری، میثم تیموری (46- مهدی ترکمان)، فرشید باقری (69- مهرداد رضایی)، سیدمهدی حسینی، محسن آذرباد (65- فراز امامعلی)، لوسیانو پریرا و گادوین منشا (65- محمدمهدی محبی)
سرمربی: محمد ربیعی

1782937

🟨 اخطار ها:
مس رفسنجان: فرشید باقری (41) حامد لک (75)

⚽ شرح گل ها:
مس کرمان صفر – مس رفسنجان یک (دقیقه 15: لوسیانو پریرا): روی حرکت سه نفره و فوق العاده بازیکنان مس رفسنجان، ابتدا پاس منشا به مهدی حسینی رسید و او در موقعیت تک به تک، با یک پاس در عرض، شیمبا را مقابل دروازه خالی قرار داد و این بازیکن نیز گل نخست را برای رفسنجانی ها به ثمر رساند.
مس کرمان صفر – مس رفسنجان 2 (دقیقه 58: مهدی ترکمان): فرشید باقری با یک پاس تک ضرب و دیدنی و در عمق، مهدی ترکمان را با شهریاری در موقعیت تک به تک قرار داد که ترکمان پس از دریبل گلر حریف، دروازه خالی را باز کرد و تیمش را به گل دوم رساند.

⏱ لحظات حساس:
دقیقه 6: یک پاس پشت مدافعین مس رفسنجان به عارف رستمی رسید که شوت تک ضرب این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 26: شوت راه دور میلاد خدایی اصل با پای چپ، از کنار دروازه مس رفسنجان به بیرون رفت.
دقیقه 27: پاس پشت پای شروین بزرگ به کاظمیان رسید که شوت محکم او را حامد لک با یک سیو فوق العاده دفع کرد. در ادامه توپ برابر شروین بزرگ قرار گرفت که ضربه او در آستانه ورود به دروازه با برخورد به جفرسون باهیا راهی کرنر شد تا کرمانی ها در چند ثانیه، 2 موقعیت مهم را از دست بدهند.

ویدئو: 267691

دقیقه 28: ارسال میلاد خدایی اصل به روی دروازه را ابتدا لک به صورت ناقص دفع کرد، توپ مقابل صالح محمدی افتاد و این بازیکن با یک ضربه قیچی برگردان دیدنی توپ را روانه دروازه کرد که رامتین سلیمان زاده با حضور به موقع در درون دروازه، توپ را با سر از روی خط دروازه بیرون کشید.
دقیقه 35: سیدمهدی حسینی در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 77: حسین دوستدار در محوطه جریمه صاحب توپ شد. در شرایطی که فقط حامد لک را مقابل خودش داشت، تعلل این بازیکن باعث از دست رفتن این موقعیت خوب شد.
دقیقه 85: باز هم روی یک پاس در عمق، رفسنجانی ها صاحب موقعیت تک به تک شدند. این بار فراز امامعلی در موقعیت گلزنی قرار گرفت که شوت محکم و سرکش این بازیکن را شهریاری، سنگربان کرمانی ها راهی کرنر کرد.
دقیقه 90+3: کاظمیان پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

🥇بهترین بازیکن میدان:
لوسیانو پریرا که در این دیدار فوق العاده پرتلاش ظاهر شد، 90 دقیقه را در زمین حضور داشت و بارها خط دفاعی مس کرمان را آزار داد. علاوه بر گل نخست، او فرصت هایی را برای هم تیمی هایش خلق کرد. پریرا همچنین 7 عملکرد دفاعی داشت و بارها به کمک خط دفاع تیمش آمد. او در این بازی 43 لمس توپ داشت و 85 درصد پاس‌هایش نیز درست بودند و یکی از عوامل پیروزی رفسنجانی ها بود.

📌 اتفاق ویژه:
مس رفسنجان در سه بازی قبلی خود رنگ پیروزی را ندیده بود. تیم ربیعی پس از شکست یک بر صفر برابر پرسپولیس، مقابل نفت مسجدسلیمان و سپاهان به تساوی بدون گل رسیده بود و تا قبل از آغاز این بازی، در 346 دقیقه موفق به گلزنی نشده بود. در دقیقه 15 دیدار با مس کرمان بالاخره رفسنجانی ها موفق به گلزنی شدند تا طلسم ناکامی های این تیم هم در باز کردن دروازه رقبا و هم در رسیدن به پیروزی شکسته شود.

🔴*حواشی:
* در شرایطی که بازیکنان و کادرفنی مس کرمان نسبت به گل شیمبا معترض بودند، اما مرور تصاویر آهسته نشان می‌دهد تصمیم کمک داور مبنی بر ادامه بازی درست بود و حسینی در لحظه ارسال پاس شیمبا، در شرایط آفساید قرار نداشت.

1782916

* در دقیقه 22 این مسابقه، بازی به دلیل اعتراض کادرفنی مس کرمان متوقف شد. ولی میرزایی یکی از اعضای نیمکت‌نشین مس با اعتراض به میثم حیدری، لحظاتی با قاضی میدان به صحبت پرداخت.
* در دقیقه 33 و زمانی که شیمبا به دلیل مصدومیت روی زمین افتاده بود، حسین خانی بالای سر او رفت و به بازیکن برزیلی رفسنجانی ها اعتراض کرد که وقت تلف نکند.

1782919

* در دقیقه 74 اعضای نیمکت نشین دو تیم درگیر شدند که داور دو کارت زرد به دو طرف نشان داد.

1782961

دیدگاه‌ها