کد خبر : 1860208 | 28 آذر 1401 ساعت 22:27 | 24K بازدید | 3 دیدگاه

با تزریق منابع مالی از سوی فیفا

پرونده طلب ویلموتس بسته شد

با اعلام رئیس فدراسیون یکی از مهم‌ترین پرونده‌های حقوقی فوتبال ایران بسته و طلب ویلموتس از محل مشخصی پرداخت می‌شود.

پرونده طلب ویلموتس بسته شد

به گزارش "ورزش سه" مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال امشب مهمان صدا و سیما بود و یکی از مهم‌ترین اخبار حال حاضر را به گوش بینندگان برنامه رساند.

با شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال، ایران مجبور به پرداخت مبلغ 3 میلیون و 250 هزار یورو به سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی شد. موضوعی بسیار مهم که مشکلاتی را برای این نهاد به وجود آورد و روند چگونگی پرداخت این مبلغ سنگین به یکی از سوالات مهم تبدیل شده بود.

با این حال مهدی تاج در خبر مهمی اعلام کرد که با کمک فیفا، فدراسیون فوتبال موفق به پرداخت طلب مارک ویلموتس خواهد شد. او در پاسخ به این سوال که پرونده ویلموتس الان کجاست، جواب جالب و خنده‌داری داد و به جواد خیابانی گفت: در جیب من است!

تاج در ادامه صحبتش گفت: باید این مبلغ را پرداخت کنیم. خوشبختانه فیفا مبلغی به فدراسیون فوتبال کمک کرده است تا پول ویلموتس پرداخت شود. این مبلغ پرداخت هم شده است. پرونده ویلموتس 4 میلیون دلار جریمه بود که 6 میلیون دلار آقای ویلموتس رای گرفتند. با اعتراض و 5 درصد جریمه این مبلغ بیشتر هم می‌شد.

رئیس فدراسیون ادامه داد:‌ اگر رأی به ضررمان می‌شد باید مبلغ 9.6 میلیون دلار پرداخت می‌کردیم. خوشبختانه با اعتراض فدراسیون و پیگیری‌های انجام شده و وکلایی که در مجموعه قبلی کمک کردند و همچنین وکلای نهاد ریاست جمهور، رأی شکسته شد و با این حال جریمه‌ها نیز از بین می‌رود. هر حکمی در دادگاه CAS شکسته شود همه جریمه‌هایش بخشیده می‌شود، اما اصل مبلغ هم نصف شد. اکنون 3.5 میلیون دلار باید پرداخت کنیم که البته پرداخت شده است.

با اعلام این خبر مهم از سوی تاج، یکی از مهم‎ترین دعاوی حقوقی فوتبال ایران در نهایت با کمکی که از سوی فیفا انجام گرفت، پرداخت شد تا حواشی موجود در این باره سرانجام با حضور دوباره او ختم به خیر شود.

ویدئو: 267756

دیدگاه‌ها