کد خبر : 1860212 | 28 آذر 1401 ساعت 22:42 | 61.5K بازدید | 29 دیدگاه

کی‌روش همچنان جزو گزینه‌های فدراسیون است؛

اعتراف‌گیری خیابانی درباره گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی!

مهدی تاج همچنان معتقد است بهترین تصمیم در خصوص نیمکت تیم ملی برای حضور در جام جهانی، حضور کارلوس کی‌روش بوده است.

اعتراف‌گیری خیابانی درباره گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی!

به گزارش ورزش سه، مهدی تاج امشب در ویژه برنامه "جام ۲۲" حاضر شد و به سوالات مجریان برنامه در خصوص نتایج تیم ملی و آینده نیمکت تیم ملی ایران پاسخ داد. رییس فدراسیون فوتبال ایران در واکنش به اینکه بسیاری از تیم‌ها بلافاصله بعد از جام جهانی، سرمربی خود را برکنار کردند اما در مورد تیم ملی هیچ اتفاقی رخ نداده است، گفت: خیلی از تیم‌ها و کشورهای متمول مثل عربستان که نتایج خوبی نگرفت یا قطر که میزبان بازی‌ها هم بود، با وجود اینکه بد هم باختند، مربی‌های خود را تغییر ندادند.

وی سپس در واکنش به صحبت‌های جواد خیابانی که معتقد بود عربستان بد نباخت و موفق شد قهرمان جام را شکست دهد، پاسخ داد: بد نباخت و مثل ما با سه امتیاز حذف شد. ما هم ولز را بردیم و دوره قبل به همین قهرمان جهان، ۱-۰ باختیم و با پرتغال مساوی کردیم اما اینها را کنار هم بگذاریم که کی‌روش را بکوبیم! قصد من دفاع از آقای کی‌روش نیست اما صداوسیما، ملی است نه میلی که میل شما بکشد.

تاج سپس توضیح داد: بسیاری از تیم‌ها سرمربی خود را تغییر دادند اما بسیاری هم باختند و تغییر ندادند و احساس‌شان این بود که باید با همین مربی‌ها ادامه بدهند. برای مثال انگلیس از نگاه خودش نتیجه خوبی نگرفت ولی تغییر هم نداده است. آلمان که برای قهرمانی آمده بود، تغییری ایجاد نکرد. عرب‌هایی که همیشه انتقاد می‌کردیم طاقت دو باخت را ندارند و سریع سرمربی را تغییر می‌دهند، تغییری ایجاد نکردند.

ویدئو: 267757

رییس فدراسیون فوتبال در خصوص آینده نیمکت تیم ملی ایران بیان کرد: ما در حال بررسی هستیم و احساسی برخورد نمی‌کنیم و طراحی و صحبت می‌کنیم. هم آقای کی‌روش همچنان جزو گزینه‌های فدراسیون فوتبال است و هم گزینه‌‌های دیگری داریم. دوستان و اهالی فن در حال بررسی هستند چون تیم ملی کشور، تیم ملی آقای تاج نیست. من صاحب اختیار نیستم که هر تصمیمی برای تیم ملی بگیرم. من یک آدم هستم و جایزالخطا؛ اشتباهاتی کرده‌ام و اشتباهاتی هم خواهم کرد. به همین دلیل باید با اهل فن صحبت کنیم و ببینیم بهترین تصمیم برای تیم ملی چه بوده است؛ چنانچه در گذشته بهترین تصمیم برای انتخاب سرمربی در آن شرایط، انتخاب آقای کی‌روش بوده است.

او در ادامه درباره زمان دقیق مشخص شدن این مسئله گفت: حتما معلوم می‌کنیم. یک سال بعد جام ملت‌ها را در پیش داریم و رویداد مهمی هم هست اما فدراسیون فوتبال هم در حال طراحی و برنامه‌ریزی است و به زودی هم اعلام خواهد کرد. اینکه من بگویم چه روز و چه ساعتی مشخص نیست. قطعا امسال تکلیف مشخص می‌شود.

در این قسمت از صحبت‌های تاج، جواد خیابانی با اصرار از وی درخواست اعلام نام گزینه‌ها را کرد که تاج از پاسخ طفره رفت. سپس خیابانی شروع به پرسیدن اسامی افرادی مثل امیر قلعه‌نویی، علی دایی، فرهاد مجیدی، برانکو ایوانکوویچ و جواد نکونام کرد که هر یک از آنها با پاسخ خاص تاج توام بود و رییس فدراسیون، حضور هیچ یک از این افراد را در تیم ملی رد نکرد. او حتی با اشاره به اینکه همواره روابط خوبی با مربیان ایرانی داشته، از ناصر حجازی و فرهاد کاظمی اسم برد که دوره همکاری مناسبی با  آنها داشته و خاطرات خوبی از این همکاری‌ها دارد.

دیدگاه‌ها