کد خبر : 1860270 | 29 آذر 1401 ساعت 10:53 | 6.9K بازدید | 3 دیدگاه

مورد عجیب پورعلی گنجی، اولین دربی در ۳۰ سالگی!

دربی پایتخت در شرایطی امروز برگزار می‌شود که نام یکی از مدافعان با تجربه تیم ملی در لیست دربی اولی‌ها قرار گرفته است.

مورد عجیب پورعلی گنجی، اولین دربی در ۳۰ سالگی!

به گزارش ورزش سه، مرتضی پورعلی گنجی پس از درخشش در نفت تهران که البته این روزها این باشگاه به تاریخ پیوسته، توانست نظر مثبت کارلوس کی‌روش را جلب کند و مسافر جام ملت‌های آسیا شود. مرتضی در هیچ مقطعی تا آن زمان در دو تیم پر طرفدار پایتخت بازی نکرده بود اما مهره ثابت و قابل اعتماد کی‌روش در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ شد.

مرتضی با تجربه حضور ثابت در دو جام‌جهانی و دو جام ملت‌های آسیا هرگز در تیم‌های محبوب پایتخت به میدان نرفته بود و پس از درخشش در اولین حضورش در تیم ملی، لژیونر شد. او ۷ سال در تیم‌های چینی و قطری به میدان رفت اما هیچوقت تمایلش برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس را کتمان نکرده بود و سرانجام در ۳۰ سالگی و پس از خداحافظی سید جلال حسینی، اسطوره سرخ‌ها جانشین او در خط دفاعی شد.

در ابتدا تصور می‌شد به دلیل اینکه این بازیکن به تازگی از یک مصدومیت سخت بازگشته است نتواند عملکرد گذشته خودش را تکرار کند اما نمایش درخشان او در خط دفاعی باعث شد تا دوباره در تیم ملی هم تبدیل به مهره ثابت کی‌روش شود و در هر سه بازی ایران مقابل انگلیس، ولز و آمریکا به میدان رفت.

حالا او با تجربه ۴۹ بازی ملی، باتجربه‌ترین دربی اولی بازی امروز محسوب می‌شود و برای اولین بار طعم حضور در شهرآورد تهران را خواهد چشید.

دیدگاه‌ها