کد خبر : 1860280 | 29 آذر 1401 ساعت 11:29 | 6K بازدید | 4 دیدگاه

پرچم سیدجلال در دست آقا کمال

کامیابی‌نیا، کاپیتان و بزرگتر دربی نود و نه

کمال کامیابی‌نیا با حضور در شهرآورد امروز، بالاتر از امید عالیشاه به رکورد بیشترین تعداد بازی خواهد رسید.

کامیابی‌نیا، کاپیتان و بزرگتر دربی نود و نه

به گزارش "ورزش سه"، کمال کامیابی‌نیا می تواند امروز یک قدم دیگر به رکورد سیدجلال حسینی نزدیک شده و برای سیزدهمین بار با لباس پرسپولیس، در دربی پایتخت به میدان برود. اتفاقی که باعث خواهد شد تا هافبک دفاعی سرخپوشان، اکنون به باتجربه ترین دربی باز تیمش محسوب می‌شود.

کامیابی‌نیا نخستین بار در لیگ پانزدهم حضور در دربی پایتخت را تجربه کرد. در دیداری که پرسپولیس با هدایت برانکو به لطف گل ثانیه های پایانی جری بنگستون، از شکست گریخت و کمال نیز یکی از نفرات حاضر در ترکیب اصلی سرخپوشان بود.

به طور کلی و در دوازده سابقه حضور او در شهرآورد پایتخت، پرسپولیس سه بار به پیروزی رسیده، یک مرتبه شکست خورده و در هشت دیدار نیز بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده است که البته در 2 مورد، استقلال در ضربات پنالتی برنده از زمین خارج شده است.

البته کامیابی نیا شهرآوردهای زیادی را نیز به دلیل مصدومیت یا محرومیت از دست داده است. او پیش از برگزاری دربی برگشت لیگ پانزدهم، با دریافت کارت زرد مقابل ملوان دو اخطاره شد و دربی بزرگ پایتخت را از دست داد تا از روی سکوها شاهد پیروزی ۴ گله تیمش مقابل استقلال باشد.

کمال در فصل شانزدهم و باز هم بخاطر دریافت کارت زرد در واپسین دقایق بازی مقابل تراکتور پس از درگیری با فرزاد حاتمی از رویارویی با استقلال بازماند. او در ادامه به دلیل مصدومیت کتف، چند دربی دیگر را نیز از دست داد که اگر این اتفاقات رخ نمی داد، او می توانست از رکورد سیدجلال حسینی عبور کرده و به عنوان یکی از دربی بازترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، نامش را وارد کتاب آمار و رکوردهای شهرآورد تهران کند.

با این حال، یحیی گل محمدی برای دربی امروز حساب ویژه ای روی تجربه کمال باز کرده و امیدوار است که این بازیکن در خط میانی، بتواند تیمش را رهبری کرده و مانع از بازیسازی خط هافبک استقلال شود.

نکته مهم اینکه اگر کمال در بازی امروز به میدان نمی‌رفت و امید عالیشاه در ترکیب قرار می‌گرفت، رکورد او به وینگر شماره ۲ می‌رسید.

دیدگاه‌ها