کد خبر : 1860435 | 30 آذر 1401 ساعت 08:07 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

محدودیت جذب 4 ملی‌پوش کشتی و 2 خارجی در باشگاه‌های جهان

کشتی آزاد| هم‌گروهی میزبان با تیم‌های خارجی

تیم پتروپالایش بلیش که میزبانی مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان را برعهده دارد، در مرحله مقدماتی با دو تیم خارجی هم‌گروه خواهد شد.

کشتی آزاد| هم‌گروهی میزبان با تیم‌های خارجی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قرار است 29 بهمن ماه در سالن هفت‌تیر تهران با حضور سه تیم ایران و سه تیم خارجی برگزار شود.

باشگاه تاکستانی که برای اولین بار در لیگ برتر شرکت کرد و عنوان قهرمانی را هم امسال به خود اختصاص داد، هزینه‌های برگزاری این رقابت‌ها را تقبل خواهد کرد.

110 هزار دلار جایزه نقدی برای جام باشگاه‌های جهان در نظر گرفته شده است که سهم تیم اول 50 هزار دلار و سهم دو تیم بعدی هم 20 و 10 هزار دلار خواهد بود. همچنین در آیین‌نامه مسابقات آمده که 10 هزار دلار از این جایزه نیز در اختیار رئیس فدراسیون کشتی خواهد بود که به بهترین‌ها اهدا کند.

تیم بلیش تاکستان در این رقابت‌ها با دو تیم خارجی هم‌گروه خواهد شد و دو تیم بانک شهر و ستارگان ساری دیگر تیم‌های ایرانی شرکت‌کننده در این رقابت‌ها نیز همراه با یک تیم خارجی در گروه دیگر خواهند بود.

مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شده و مثل جام‌جهانی 2022 آمریکا و آذربایجان، دو تیم اول گروه برگزارکننده فینال و تیم‌های دوم نیز برگزارکننده مسابقه رده‌بندی خواهند بود.

همچنین هر تیم مجاز به استفاده از 4 ملی‌پوش و دو کشتی‌گیر خارجی در ترکیب خود است.

فینال لیگ برتر آزاد درحالی 27 آبان ماه برگزار شد که هر 10 ملی‌پوش کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی بلگراد در عضویت 4 تیم صعودکننده به مرحله پایانی بودند و هر چهار تیم هم از دو کشتی‌گیر خارجی در ترکیب خود استفاده می‌کردند.

به همین دلیل به نظر می‌رسد با توجه به سهمیه 4 ملی‌پوش و دو خارجی بار دیگر شاهد حضور همه ملی‌پوشان آزاد و چندین خارجی در این رقابت‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها