کد خبر : 1860602 | 01 دی 1401 ساعت 10:01 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

ابهام در برگزاری کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان

با وجود انجام مقدمات برگزاری مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان؛ تا امروز برگزاری این رقابت‌ها در رشته کشتی فرنگی به قطعیت نرسیده است.

ابهام در برگزاری کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، رقابت‌های کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قرار است 29 بهمن ماه برگزار شود. سه تیم پتروپالایش بلیش تاکستان، بانک شهر و ستارگان ساری مجوز شرکت در این رقابت‌ها را در اختیار دارند و به آنها سه تیم خارجی هم اضافه خواهد شد.

باشگاه بلیش که قهرمان لیگ برتر آزاد در سال 1401 شد، هزینه‌های برگزاری این رقابت‌ها را به گردن گرفته است.

باوجودی که فدراسیون کشتی و حتی سرمربی تیم ملی فرنگی به دنبال برگزاری جام باشگاه‌های جهان در این رشته بودند و در این زمینه دو سه بار هم جلساتی با حضور مدیران باشگاه‌ها برگزار شد اما هنوز برگزاری این رقابت‌ها در کشتی فرنگی در ابهام است.

دلیل اصلی آن هم به نظر می‌رسد موضوع تقبل هزینه‌های میزبانی است که کدام تیم آن را به گردن خواهد گرفت.

1744164

در لیگ آزاد با توجه به اینکه در مرحله پایانی مسابقات هر 4 تیم صعودکننده از کشتی‌گیران ملی‌پوش و خارجی در ترکیب خود استفاده کردند، مشخصا چند تیم توان برعهده گرفتن هزینه‌های برگزاری جام باشگاه‌های جهان را داشتند اما لیگ برتر فرنگی تنها دو تیم نسبتا متمول داشت که البته سقف قراردادها در این تیم‌ها هم از 300 میلیون تومان فراتر نرفت و همین عامل است که شاید منجر به عدم برگزاری این رقابت‌ها در کشتی فرنگی شود.

طبیعتا اگر قرار به برگزاری قطعی جام باشگاه‎های جهان در کشتی فرنگی باشد، یکی از دو تیم فولادمبارکه سپاهان اصفهان یا فولاد خوزستان باید هزینه‌های برگزاری و جوایز دلاری را برعهده بگیرد و یا اینکه فدراسیون کشتی بتواند اسپانسر دیگری را برای این کار پیدا کند.

دیدگاه‌ها